تاریخ انتشار :

نیوزلند

چهارمین همایش مهمانداری و گردشگری حلال 

دانشکده مدیریت و بازاریایی دانشگاه وایکاتو در نیوزلند چهارمین همایش «مهماندار و گردشگری حلال» را برگزار کرد.

   به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از العین، چهارمین همایش مهمانداری و گردشگری حلال به همت دانشکده مدیریت و بازاریایی دانشگاه وایکاتو در شهرهمیلتون نیوزلند همایش باحضور «اندرو کینگ» شهردار شهر همیلتون، تعدادی از آژانس های مسافربری نیوزلند و مسئولان دولتی و آکادمیکی و نمایندگان انجمن های حلال در نیوزلند برگزار شد.

آمارها نشان می دهد که ارزش فعالیت های اقتصاد اسلامی در حال حاضر بیش از ۲٫۱ تریلیون دلار است و همچنان در حال رشد است و از پتانسیل اقتصاد پایدار در جهان برخوردار است.

انتظار می رود که میزان اقتصاد اسلامی به بیش از سه تریلیون دلار با آغاز سال ۲۰۲۳ برسد و این رشد قابل ملاحظه است و از فرصت سرمایه گذاری و گسترش فعالیت ها در بازارهای جدید خواه کشورهای اسلامی خواه جهان پشتیبانی می کند.

انتظار می رود که با افزایش جمعیت کشورهای اسلامی به سه میلیارد جمعیت در سال ۲۰۶۰، میانگین درآمد فردی در کشورهای اسلامی افزایش یابد و آگاهی اجتماعی درباره رعایت اصول اخلاقی در فرآیند خرید ارتقا یابد.

گفتنی است، ترکیه یکی از کشورهایی است که در زمینه گردشگری حلال فعالیت چشمگیری دارد، به طوری که با وجود ناآرامی ها توانسته است پس از امارات و مالزی در رتبه سوم قرار گیرد، این درحالی است که پیش از این در رتبه چهارم قرار داشت. ۶۰ هتل در ترکیه در خدمت گردشگری حلال قرار دارد و دولت ترکیه در استراحتگاه های ساحلی دریای مدیترانه اقدام به جداسازی زنان و مردان کرده است و غذاهای حلال و نوشیدنی های بدون الکل در این رستوران ها تهیه و ارایه می شود. کشورهایی همچون امارات و ترکیه سعی دارند تا مسئله گردشگری حلال را در کشورهای دیگر نهادینه و گسترش دهند، به همین دلیل در برگزاری همایش های حلال همکاری دارند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار