تاریخ انتشار :

شهر اسکاربورو در استان تورنتوی کانادا

برگزاری روز درهای باز در مساجد «بنیاد اسلامی تورنتو» و «مسجد الجنت» در شهر اسکاربورو

مسلمانان مساجد شهر کانادایی اسکاربورو با باز کردن درها به روی غیرمسلمانان، می خواهند ضمن دعوت و استقبال از همسایگان خود به جنگ اسلام هراسی و نژادپرستی نیز بروند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   به نقل از toronto، دو مسجد واقع شهر اسکاربورو در استان تورنتوی کانادا درهایشان را به روی بازدیدکنندگان غیرمسلمان گشودند. برگزارکنندگان هدف شان را مقابله با اسلام هراسی و نژادپرستی، ایجاد پل ارتباطی با مردم و از میان برداشتن نفرت عنوان کرده اند.

روز درهای باز در مساجد «بنیاد اسلامی تورنتو» و «مسجد الجنت» در شهر اسکاربورو همزمان با روز درهای باز ۱۹ مسجد دیگر در سرتاسر کانادا توسط سازمان رای مسلمانانان کانادایی، یک نهاد عام المنفعه برگزار شد.

علی مانک مدیر اجرایی مسجد در این باره گفت: با دعوت از همسایگان و دیگر مردم از جامعه به ایجاد پل ارتباطی میان آن ها و مسلمانان کمک خواهد شد.

وی افزود: همزمان جنبه دیگر این گردهمایی این است که به مبارزه با اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض علیه همدیگر می رویم.

به گفته مانک، مسجد در سال های اخیر تهدیدها و پیام های اسلام هراسی و نفرت محور زیادی در فضای مجازی دریافت کرده، اما اعضای مسجد و داوطلبان به برگزاری گفتمان میان ادیانی ادامه می دهند.

کوکب بوث، که در ۲۵ سال گذشته یکی از اعضای ثابت بنیاد اسلامی مسجد تورنتو بوده می گوید: ما می خواهیم با هم کار کنیم و دوست نداریم به انزوا کشیده شویم. جامعه مسلمانان باید با پیروان دیگر ادیان متحد بمانند و به همین خاطر نیز ما از آمدن غیرمسلمانان به اینجا بسیار لذت می بریم.

این دومین سالی بود که چنین نشستی در این مسجد برپا می شد. نشست سال آینده قرار است ۵ اکتبر برگزار شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار