تاریخ انتشار :

روز درهای باز مساجد کانادا

برگزاری مراسم از مسجد من بازدید کن در مرکز اسلامی شهر هالیفاکس

در مراسم «از مسجد من بازدید کن» که اخیرا توسط مساجد و مراکز اسلامی متعدد در سرتاسر کانادا برگزار شده، مسجد هالیفاکس در نوا اسکوشیا شرکت کرده و شاهد بازدید قابل توجه از سوی غیرمسلمانان بود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از signalhfx، در روز درهای باز مساجد کانادا که دیروز برگزار شد، مرکز اسلامی شهر هالیفاکس، مرکز استان “نوا اسکوشیا” در کنار دیگر مساجد درهایش را به روی غیرمسلمانان گشود تا سوءبرداشت های ضداسلامی را از میان بردارد.

مرکز اجتماعی و «مسجد امت» هالیفکس با رویداد سراسری «از مسجد من بازدید کن» که هدف آن مبارزه با اسلام هراسی بود، همراه شد. در این مراسم که در سالن تربیت بدنی مرکز برگزار شد، بازدیدکنندگان به خواندن کتب دینی و به دست آوردن اطلاعات اولیه از تاریخ و زندگی مسلمانان دعوت شدند. در لوحه های اطلاعات عمومی که در باجه های متعدد گذاشته شده بود رابطه مسیحیت و ابتکارات دنیای اسلام در علم و هنر نیز نوشته شده بودند.

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به خوشنویسی اسلامی، سر کردن حجاب اسلامی و آشنایی با نقش حجاب در دین و مذهب اشاره کرد.

غیرمسلمانان از مسجد بازدید کردند

ترینو دیالو هماهنگ کننده مراسم می گوید: ما همه یکی هستیم و خواستار خیر و خوبی برای بشریت هستیم.

الکس هولمبرگ که پیش از این تاکنون از هیچ مسجدی دیدن نکرده بود، به عنوان یک معلم زبان انگلیسی می خواست درک بهتری از فرهنگ دانش آموزان مسلمانش داشته باشد و این بازدید را تجربه خوبی توصیف کرده است.

هولمبرگ در این رابطه گفت: ما حجاب را به سر کردیم. و قهوه خوش طعم عربی نوشیده و غذاهای لذیذی خوردیم. من با مردمانی دوست داشتنی ملاقات کردم و این یک تجربه فوق العاده و دوستانه برای ما بوده است.

همانند این معلم کانادایی، بسیاری دیگر از بازدید کنندگان نیز تا به حال پا به داخل مسجد نگذاشته بودند و مشتاقانه می خواستند اسلام را بهتر بشناسند.

مبارزه با کلیشه ها

شارون سامولند در این باره می گوید: من فکر می کنم گاهی اوقات کلیشه هایی که مردم درباره اسلام می دانند زیاد است. مثلا آن ها تصور می کنند که مسلمانان فقط از خارومیانه می آیند درحالی که مسلمانان در سرتاسر دنیا زندگی می کنند و انسان هایی با نژادها و قومیت های مختلف هستند.

سما حسن عضو هیات مدیره آکادمی ماریتایم مسلمان می گوید: چنین رویدادهایی برای جو سیاسی کنونی ما ضروری هستند.

حسن با اشاره به فضای اسلام هراس جامعه کنونی آمریکا گفت: هر زمان که سیاستمداران قصد قطبی گرایی داشته باشد ما باید جلوی آن را بگیریم، زیرا که این شرایط برای ما و برای بشریت خوب نیست.

آرزو حسینی که به سئوالات بازدیدکنندگان در باجه حجاب جواب می دهد گفت: هر فرصتی برای گفتمان ارزشمند است. من براین باور هستم که آموزش حتی یک نفر مانند باز کردن افق ها است. و اینکه قادر به انجام این کار برای یک نفر باشیم اهمیت بسیار بالایی دارد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار