تاریخ انتشار :

نویسنده جعفر هاتف

چند خط کوتاه در مورد اسقف مالخاز سونگولاشویلی

اسقف مالخاز از فرقه باپتیس پروتستان گرجستان که زیر شاخه پروتستان انجیلی است. این کشیش باپتیس برای ارتباط صمیمی تر و رفع اختلاف مسیحیت قدیمی با فرقه جدید باپتیس روش جدیدی در پیش گرفت. او بر خلاف مذهب خود لباس و برخی احکام ارتدوکس را انجام می دهد تا اختلاف بین فرق مسیحی به حداقل برساند .

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) سید جعفر هاتف محقق مسحیت در کانال تلگرامی رهیافتگان نوشت:

?در فضای مجازی پر است از مطالبی در مورد اسقف مالخاز که نا خواسته نوعی بزرگنمایی در وصف او ایجاد کرده است و برای مخاطبان این را تداعی می کند که او حقیقت و حجیت امام حسین را درک کرده است این موضوع شاید در ابتدا نوعی تبلیغ برای دین محسوب شود ولی باید دانست که نباید ماجرای احترام مالخاز به امام حسین، شعور و شور حسینی را در بر بگیرد و یک مطلب فرعی اصل بر اصول شود.

?در بحث گفتگو ادیان یکی از مطالب مهم این موضوع احترام به عقاید یکدیگر است که در قرآن توصیه شده است. احترام ارامنه ارتدوکس ایران و عراق یکی از معروف ترین اتفاقات در ایام ماه محرم است که از همزیستی ادیان نشات می گیرد. نشانه دوستی دو دین در کنار یکدیگر است

?اسقف مالخاز از فرقه باپتیس پروتستان گرجستان که زیر شاخه پروتستان انجیلی است. این کشیش باپتیس برای ارتباط صمیمی تر و رفع اختلاف مسیحیت قدیمی با فرقه جدید باپتیس روش جدیدی در پیش گرفت. او بر خلاف مذهب خود لباس و برخی احکام ارتدوکس را انجام می دهد تا اختلاف بین فرق مسیحی به حداقل برساند .

?اسقف مالخاز به دیدار همه رهبران ادیان در جهان رفته و ارتباط صمیمی با آنها داشته است از جمله پاپ کاتولیک و حتی در سفرش به ترکیه در مسجد ترکیه به روش اهل سنت وضو گرفته و نماز خوانده است.

?نتیجه : اسقف مالخاز یک فرد انسان دوست است و شناخت شیوه او کمک در درک رفتار او می کند. احترام او به امام حسین و پیاده روی او در اربعین نشانه تفکر احترام به ادیان است. باید مواظب باشیم. بزرگ نمایی او در رسانه های مجازی باعث تحت تاثیر قرار گرفتن شور و شعور حسینی نشود .
یادداشتی از جعفر هاتف ( عضو انجمن شهید ادواردو آنیلی)

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار