تاریخ انتشار :

حب الحسین یجمعنا

روایت هندوهایی که در عاشورا نذری می دهند

هرچه در زندگی داریم از برکت عشق به امام حسین است و بزرگترین پیام پیاده روی اربعین این است که تحت هرشرایطی مسلمانان در صحنه حضور دارند.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) بانوان زائر اربعین از سراسر دنیا به عشق حسین (ع) در پاک ترین دنیا گرد هم آمدند.
“عاصمه بتول خان” اهل لاهور ایالت پنجاب  پاکستان است و ۸ سالی می شود در مشهد درس طلبگی می خواند. او که همسرش هم پاکستانی و معمم است از خاطرات سفرش به کربلای معلی می گوید.
بتول خان می گوید هیچ مشکلی برای ورودش به خاک عراق از مرز شلمچه وجود نداشته و همه چیز به خوبی پیش رفت.
این بانوی شیعه پاکستانی که سال دومی است به پیاده روی اربعین می آید از عشق به امام حسین می گوید و از خاطرات خوش حضور در میان زائران حسینی حرف میزند.
این زائر حسینی میگوید با اینکه تنها ۳۰ درصد مردم پاکستان شیعه هستند اما عشق به امام حسین حد و مرزی ندارند و همه دلبسته ایشان هستند.


بتول خان می گوید: محبت به اهل چنان در دلها جای گرفته که هیچ مانعی نمیتواند جلوی این حرکت عظیم و حماسه بزرگ را بگیرد.
وی می افزاید: هرچه در زندگی داریم از برکت عشق به امام حسین است و بزرگترین پیام پیاده روی اربعین این است که تحت هرشرایطی مسلمانان در صحنه حضور دارند.

نسرین بانوی دیگری است که از کابل پایتخت افعانستان به نجف آمده است. ۲۳ سال سن دارد و درس طلبگی در مشهد می خواند.
او عقیده دارد که پیاده روی اربعین هر سال باشکوه  تر میشود.
این بانوی افغانستانی که برای پنجمین در مراسم اربعین حضور یافته میگوید در افغانستان روز عاشورا مراسم علم کشی برپا می شود و نکته جالب آنجاست که اهل تسنن نیز با شور و اشتیاق خاصی در این مراسم حاضر می شوند.
او می گوید بزرگترین پیام پیاده روی اربعین تجدید عهد با امام حسین و اثبات عاشقی مسلمانان جهان به اهل بیت است.

تکتم  ۲۲ ساله اهل باکو پایتخت آدربایجان است. او ۷ سال است در ایران درس طلبگی میخواند و میگوید پنجمین سال است به پیاده روی اربعین می آید. به گفته این بانوی اهل آذربایجان ۸۶ درصد مردم این کشور شیعه هستند و در روز عاشورا و اربعین با رسوم خاصی عزاداری میکنند.
او میگوید: هرسال عشق به امام حسین در میان مسلمانان عالم بیشتر میشود و این سیل عظیم جمعیت عاشقان گواه این مطلب است.
این زائر اهل آذربایجان می گوید: شنیده ام که اگر ۴۰ میلیون نفر در مراسم اربعین امام حسین شرکت کنند امام زمان ظهور میکند. به این امید به پیاده روی میآیم که شاید من نفر آخر باشم و پشت سر ایشان نماز بخوانم.

فرزانه ۲۳ ساله بانوی زائر دیگری است که از کلکته هند به نجف آمده است.
او از مراسم عاشورای حسینی در هند میگوید: ۱۰ روز اول محرم در خیابانها مراسن عزاداری برگزار می شود. علم کشی و تابوت ۷۲ تن از رسوم هندی ها در روز عاشورا و اربعین حسینی است.
این بانوی زائر که پنجمین سال است به مراسم اربعین می آید، می افزاید: ۳۰ درصد مردم هند مسلمان هستند اما حتی هندوها نیز در این کشور به امام حسین و خاندانش علاقه و ارادت خاصی دارند تا جایی که در روز منتسب به حضرت علی اصغر هندوها شیر در میان مردم نذر می کنند و بالاترین مقام هندوها آنها را به شرکت در عزاداری مراسم امام حسین دعوت می کند. اینها همه نشان دهنده این است که عشق امام حسین در همه دلها چه مسلمان و چه غیر مسلمان نفوذ کرده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار