تاریخ انتشار :

دانشگاه فورمن ایالت کارولینای جنوبی

برگزاری هفته بیداری اسلامی با هدف یادگیری بیشتر درباره دین

گروه های اسلامی و آفریقایی در دانشگاه فورمن واقع در شهر گرین ویل در کارولینای شمالی، میزبان نشست ها و مراسم متعدد «هفته بیداری اسلامی» هستند که به مدت ۱۰ روز برگزار خواهند شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) دانشگاهی در ایالت کارولینای جنوبی این هفته را میزبان برگزاری مراسم «هفته بیداری اسلامی» می باشد. دانشجویان مسلمان دانشگاه فورمن واقع در گرین ویل در کارولینا از امروز ۲۲ اکتبر تا ۲ نوامبر برنامه های متعددی ترتیب داده اند و هدف آن ها رسیدگی به چالش های اساسی مسلمانان در جامعه آمریکا است.

این مراسم که ۱۰ روز به طول خواهد انجامید شامل فرصت هایی برای جامعه گرین ویل به هدف یادگیری بیشتر درباره دین است با نشست هایی با تمرکز بر روی جنبه های مختلف زندگی و تاریخچه مسلمانان آمریکا است.

زهره سیمونز از اساتید دینی دانشگاه فلوریدا، ادموند میچل مدیر اجرای شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، شعبه جورجیا، و ایمان عمر شهر از کلمبیا، سخنرانان این هفته خواهند بود. از دیگر برنامه های این هفته می توان به مراسم «ملاقات با همکلاسی مسلمان» در کتابخانه دانشگاه، پروژه «دانشجویان مسلمان در دانشکده های جنوبی اشاره کرد.

اکان مالیسی استاد امور سیاسی و بین الملل دانشگاه فورمن می گوید: فقدان دانش بنیادی درباره اسلام یکی از مشکلات اساسی مسلمانان در آمریکا است.

وی افزود: بسیاری نمی دانند که نخستین مسلمانان در آمریکا را برده ها تشکیل می دادند و بسیاری نمی دانند که بنیانگذاران آمریکا به اسلام و مسلمانان توجه داشته اند.

سازمان ها و بخش های مختلف دانشگاه فورمن از جمله گروه مذهبی، گروه سیاسی و امور بین الملل و گروه مطالعات اسلامی و شرقی و انجمن اسلامی، دفتر زندگی روحانی و دیگر سازمان های مسلمانان آفریقایی در آمریکا مسئولیت برگزاری این نشست را به عهده گرفته اند.

شرکت در مراسم برای همگان آزاد و رایگان اعلام شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار