تاریخ انتشار :

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری

پیاده‌روی اربعین، نابودگر شیعه‌هراسی است

حجت الاسلام یحیی جهانگیری مبلغ بین الملل

اربعین امروز به یک هویت تمدنی و هویت شیعه تبدیل شده است. حضور مردم بدون کمک دولتی در بزرگ‌ترین کنگره جهانی با گرایش‌های مختلف مذهبی با محوریت امام حسین (ع)، مفهوم صلح عملی را به جهان مخابره می‌کند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری مبلغ عرصه بین‌الملل و استاد حوزه و دانشگاه  گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب درباره فلسفه اربعین حسینی فرمودند، حتی اگر ساکن کربلا هم باشیم، باید در این روز به این سرزمین برگردیم و برای ادامه راهی که انتخاب کردیم، از این سرزمین عبور کنیم و انرژی بگیریم.

وی با بیان اینکه اهل بیت امام حسین (ع) حتی بعد از واقعه عاشورا باز به کربلا بازگشتند، افزود: این بدان معنا است که حتی ساکنان کربلا، بی‌نیاز از کربلا نیستند، به همین خاطر تفاوت عظیمی میان حج و کربلا وجود دارد. هر فردی که یک بار حج واجب‌اش را انجام دهد، وجوب حج از گردن او می‌‌‌افتد، اما زیارت کربلا به صورت مکرر سفارش شده است.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری مبلغ بین الملل

حجت‌الاسلام جهانگیری با اشاره به اینکه حتی خوف و ترس هم مانع از زیارت کربلا ذکر نشده است، اظهار داشت: اربعین امروز به یک هویت تمدنی و هویت شیعه تبدیل شده است. حضور مردم بدون کمک دولتی در بزرگ‌ترین کنگره جهانی با گرایش‌های مختلف مذهبی با محوریت امام حسین (ع)، مفهوم صلح عملی را به جهان مخابره می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که می‌تواند شیعه‌هراسی را نابود کند، پیاده‌روی اربعین است. اربعین محدود به یک مذهب نیست و جریان‌های مختلف مذهبی مانند شیعه، سنی و مسیحیان در این مراسم بزرگ شرکت می‌کنند. این موضوع بیانگر آن است که اگر دنیا بخواهد تحت سایه ولایت باشد، عاشورا و امام حسین (ع) می‌تواند همه را در کنار یکدیگر قرار دهد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار