تاریخ انتشار :

نشست سازمان آموزشی علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی

پیشنهاد ایران برای تولید بازی رایا‌نه‌ای براساس داستان‌های اسلامی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از طرح پیشنهاد ایران برای تولید بازی رایا‌نه‌ای براساس داستان‌های اسلامی خبر داد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و غلامرضا کریمی، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، ۲۵ مهرماه، با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در نشست سازمان آموزشی علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) پرداختند.

در ادامه این نشست علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، نیز به ارائه گزارش پرداخت و اظهار کرد: سازمان آیسسکو از سال ۱۹۸۲ آغاز به فعالیت کرد و ایران با فاصله ۱۰ ساله به عضویت این سازمان درآمد. سازمان آیسسکو دو دفتر منطقه‌ای دارد که یکی از آن‌ها در ایران و دیگری امارات واقع شده است. دفتر ایران حوزه کشورهای آسیایی را دربردارد که شامل ۱۲ کشور می‌شود.

پیشنهاد ایران برای تولید بازی رایا‌نه‌ای

الهیاری از طرح پیشنهاد ایران برای تولید بازی رایا‌نه‌ای براساس داستان‌های اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این ظرفیت و توانمندی در بین شرکت‌های ایرانی ساخت بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، پیشنهاد تولید بازی‌های رایانه‌ای براساس داستان‌های اسلامی داده شد تا شرکت‌های داخلی بتوانند از این ظرفیت استفاده و برای ۵۷ کشور اسلامی تولید محتوا و بازاریابی کنند. این پیشنهاد در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه درصدد افزایش حجم ارتباطات ایران با سازمان آیسسکو هستیم، گفت: تصویب برنامه و بودجه و همچنین برنامه راهبری از مهم‌ترین محورهای مجمع عمومی برای سه سال آینده بود.

وی با اشاره به اینکه توافق‌های اولیه برای حضور کارشناس ایرانی در مقر سازمان آیسسکو در مراکش انجام شده است، گفت: جلسه مشترک با مدیرکل آیسسکو برقرار شد تا درباره روابط دوجانبه اقدامات وسیع‌تری انجام شود. همچنین با توجه به اینکه آیسسکو در حوزه‌های آموزش، علوم و فناوری، ارتباطات و فرهنگ فعال است، پیشنهاد ایجاد حوزه‌های تخصصی اقتصاد در هر یک از محورهای مذکور اعلام شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار