تاریخ انتشار :

دانشگاه ایالت کنتیکت امریکا

برگزاری برنامه «مطالعات اسلامی جهانی» در دانشگاه ایالت کنتیکت

دانشکده کنتیکت در شهر نیولاندن، با دریافت بودجه ۸۰۶ هزار دلاری از بنیاد خیریه آندره دبلیو ملون، یک برنامه آموزشی «مطالعات اسلامی جهانی» را در ۴ سال آینده برای دانشجویان و اساتید دانشگاهی راه اندازی می کند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از conncoll، یک دانشگاه در ایالت کنتیکت در آمریکا، با دریافت بودجه ۸۰۶ هزار دلاری از یک بنیاد خیریه، درصدد راه اندازی برنامه آموزشی «مطالعات اسلامی جهانی» است.

بودجه راه اندازی این پروژه توسط بنیاد آندره دبلیو ملون، به دانشکده کانتیکت واقع در شهر نیولاندن ارائه شده و به گفته کارشناسان تا ۴ سال  آینده فرصت های جدیدی برای دانشجویان و اساتید دانشگاهی در این راستا فراهم خواهد شد.

این برنامه قرار است برای متخصصان کنونی اسلام و اجتماعات اسلامی فرصتی ایجاد کرده و همچنین همکاری میان رشته ای با یکپارچه سازی اعضای هیات علمی بیشتری را برای کار آموزشی در راستای این موضوعات به وجود آورد.

در همین رابطه کارگاه های آموزشی برای اساتید دانشگاهی برگزار شده تا علاقه مندان به یادگیری و همچنین آموزش به پناهندگان و مهاجران بتوانند در آن شرکت کنند.

این دانشکده همچنین با همکاری دانشگاه براون اقدام به راه اندازی برنامه تبادل دانش آموختگان با برنامه مطالعات خاورمیانه در این موسسه آموزشی کرده، این برنامه تبادلی به اساتید کمک می کند تا ترم های آموزشی را در این موسسه گذرانده و در نتیجه دانش آموختگان پیشرفته فارغ التحصیل را برای تدریس در دانشکده خودشان استخدام کنند.

این برنامه آموزشی قرار است متفاوت از دیگر برنامه های دانشگاهی باشد که به مسئله اسلام و مسلمانان، منحصرا بر دین یا خاورمیانه تاکید دارند.

الین خان استادیار رشته تاریخ در این دانشگاه می گوید: بسیاری از مردم آمریکا تصور می کنند که اسلام محدود به خاورمیانه است؛ در حالی که مسلمانان قرن هاست که در کشورهای مختلف جهان زندگی می کنند و تنها ۲۰% جمعیت مسلمانان جهان در خاورمیانه سکونت دارند

وی افزود: با تاکید به حضور مسلمانان در جنوب آسیا و اروپا و همچنین مهاجرت و روابط میان منطقه ای، برنامه آموزشی ما قرار است به دانشجویان اجازه دهد تا فرای داستان سرایی های ملیتی را ببینند که اغلب سبب می شوند درک ما از فرهنگ و تاریخچه واقعی جهان منحرف شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار