تاریخ انتشار :

اتاق «نماز و نیایش»

افتتاح نمازخانه برای ادیان الهی در دانشگاه سکولار جورج واشنگتن

اتاق«نماز و نیایش» که به همت هفت گروه مذهبی مختلف در دانشگاه جورج واشنگتن، یک دانشگاه سکولار در آمریکا راه اندازی شده، جایگاه عبادت و نیایش را در اختیار دانشجویان مذهبی قرار می دهد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) دانشجویان مذهبی در دانشگاه جورج واشنگتن در ایالات متحده به تازگی موفق به افتتاح یک اتاق «نماز و نیایش» میان ادیانی شده اند که مکانی را برای نمازگزاری و عبادت در اختیار آنان قرار می دهد.

این نمازخانه روز جمعه در طبقه سوم مرکز خدمات دانشجویی چند فرهنگی در محوطه دانشگاه افتتاح شده و دانشجویان متعلق به ۷ گروه دینی مختلف از جمله مسلمانان در ایجاد این نمازخانه مشارکت داشته اند.

این نمازخانه دارای کتابخانه ای با هشت قفسه است که هر یک از آن ها متعلق به یکی از ادیان می باشد و متون مذهبی آن ها مانند قرآن، انجیل و تورات در هر طبقه قرار داده شده اند.

برخی از اساتید دانشگاهی در بخش دینی نیز قرار  است تا پایان سال کتب و نسخه های دینی به این نمازخانه اهدا کنند. این اتاق همچنین دارای سجاده هایی است که دانشجویان می توانند  هنگام عبادت از  آن ها استفاده کنند. به گفته رهبران دانشجویان همچنین قرار است در هفته آینده مطالب مرتبط به ادیان بر دیوارهای های این مسجد کوچک نصب شود.

رهبران دانشجویی معتقدند وجود یک فضای مذهبی در دانشگاهی که بی اندازه سکولاریسم را ترویج می کنند، یک پیشرفت قابل توجه برای دانشجویان مذهبی محسوب می شود. از این پس آن ها مجبور نیستند که نمازهایشان را در راهروها و گوشه و کنار دانشگاه بخوانند و با حضور در این مکان می توانند ادیان دیگر را نیز بهتر بشناسند.

دانشجویان همچنین می توانند این اتاق  را برای مراسم و فعالیت  های مختلف رزرو کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار