تاریخ انتشار :

مرکز مطالعات اسلامی کره

انتشار کتاب اسلام در جهان به زبان کره ای

به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس مرکز مطالعات اسلامی کره، کتابی با عنوان اسلام در جهان با مشارکت ۴۵ عضو از این مرکز برای معرفی و شناساندن اسلام در جهان به زبان کره‌ای تألیف شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری یونهاب؛ این کتاب به منظور نشان دادن شکل واقعی اسلام و از بین بردن پیش داوری علیه آن  و همچنین بیان اطلاعاتی از دین اسلام در نقاط مختلف جهان تألیف شده است.

استاد کیم سو-آن، از استادان گروه ترجمه عربی دانشگاه هان کوک، معتقد است که اسلام در قرن هشتم میلادی و در زمان پادشاهی متحد شیلا وارد شبه جزیره کره شد. و در دوره پادشاهی کورو روابط تجاری فعالی با مسلمانان برقرار بود که این فعالیت تجاری تا قرن پانزدهم ادامه داشت و در قرن بیستم با ارتباط با مسلمانان ترک اتحاد جماهیر شوروی دوباره این روابط شروع شد.

این در حالی است که پس از استقلال کره از ژاپن، اسلام در کره گسترش یافت تا جایی که اکنون تعداد مساجد در سرتاسر کشور ۱۵ مسجد و جمعیت مسلمانان غیرکره‌ای در این کشور حدود ۱۷۰ هزار نفر است.

یون یونگ-سو،  رئیس مرکز مطالعات اسلامی کره، در این باره گفت: اسلام دینی است که زندگی روزمره را تنظیم کرده و بر پرستش خداوند یکتا و اصول فردی و جمعی و همبستگی اجتماعی تأکید می کند و دلیل گسترش اسلام در جهان انعطاف‌پذیری این دین است.

گفتنی است مرکز مطالعات اسلامی کره جنوبی را در سال ۱۹۹۲ خانم چوچایوک و با همکاری خانم کیم آن یونگ تأسیس کرد. امروزه این مرکز در شهر سئول نقش مهمی در ترویج دین اسلام در سراسر کره جنوبی ایفا می‌کند و به همین منظور تاکنون میزبان چندین گردهمایی بزرگ اسلامی نیز بوده است.

منبع: ایکنا

پیج تازه مسلمانان کره جنوبی را اینجا ببینید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار