تاریخ انتشار :

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر»

برنامه «دوشنبه های ملاقات با یک مسلمان»

یک گروه اسلامی شناخته شده در آمریکا اخیرا سلسله مستندهای جدیدی را در اینترنت با عنوان «دوشنبه های ملاقات با یک مسلمان» منتشر کرده که هر دوشنبه یک مسلمان را به مردم آمریکا معرفی می کند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، یک گروه حقوق مدنی اسلامی در آمریکا به منظور مبارزه با اسلام هراسی در غرب، سریال مستندی از زندگی مسلمانان در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. در این مستند که هر هفته در روزهای دوشنبه با عنوان «دوشنبه های ملاقات با یک مسلمان» منتشر می شود، هر بار یک مسلمان خود را به مردم معرفی می کند.

در این ویدئوها که توسط داوطلبان عضو شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در ایالت تگزاس ضبط شده اند، جوانان مسلمان در شمال تگزاس خودشان را معرفی کرده و با بیان اعتقادات دینی و زندگی روزمره، از مشکلات مسلمانان در غرب می گویند.

جان جینی مدیر اجرایی شورای کایر در شهر دالاس در تگزاس در این باره می گوید: امیدوارم که مردم با مشاهده این ویدئوها مسلمانان را مانند دیگر انسان های عادی ببینند.

جینی ابراز امیدواری کرد که ویدئوهای جدید جو ضداسلامی در آمریکا را تغییر داده و گفت: هدف اصلی ما شکستن سدها و موانع است. ما قصد داریم به تک تک اعضای جامعه نشان بدهیم که چه کسانی هستیم.

لازم به ذکر است یک گزارش حقوق مدنی جدید که اخیرا توسط شورای کایر منتشر شده نشان می دهد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در ایالات متحده در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ افزایش ۱۵ درصدی داشته است. در این میان ۱۵% جرایم مربوط به ایالت تگزاس بوده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار