تاریخ انتشار :

جزیره لویس از جزایر غربی اسکاتلند

تبدیل شدن یک مسجد به جاذبه گردشگری

نخستین مسجد ساخته شده در جزیره لویس از جزایر غربی اسکاتلند که برای جامعه اسلامی کوچک این منطقه ساخته شده، هم اکنون به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و بسیاری از گردشگران می خواهند که این مکان بازدید کنند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از aboutislam، نخستین مسجد ساخته شده در جزایر غربی اسکاتلند، که در ماه های اخیر افتتاح شده است، به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و به گفته بانیان این نهاد دینی، تاکنون صدها نفر از این مسجد بازدید به عمل آورده اند.

عبدالغفار، یک محقق دانشمند مسلمان و از اعضای جامعه مسلمانان پاکستانی تبار در جزایر غربی در این باره گفت: هنگام افتتاح مسجد ما پوشش رسانه ای زیادی را دریافت کردیم و همه مردم می خواستند بدانند که اینجا چه خبر است.

وی افزود: به نظرم مسجد کوچک ما از بسیاری از مساجد بزرگ شهرهای مختلف اسکاتلند معروف تر شده باشد!

این مسلمان ۶۲ ساله که ۲۴ سال از عمرش را در این جزیره زندگی کرده افزود: مردم زیادی برای بازدید می آیند و ما کسانی را داشته ایم که از خود اسکاتلند یا حتی دیگر نقاط جهان برای دیدن از مسجد آمده اند.

عبدالغفار در ادامه گفت: ما امیدواریم این مسجد جدید باعث شود اعضای بیشتری از جامعه اسلامی به جزایر غربی بیایند و جمعیت مسلمانان در این منطقه افزایش یابد.

یک سخنگوی آژانس گردشگری ملی اسکاتلند در این باره گفت: این بسیار شگفت انگیز است که گردشگران همگی خواستار بازدید از نخستین مسجد جزایر غربی هستند. ما همگی منتظریم که ببینیم آیا این توجه ادامه پیدا کرده و به یک بخش ثابت تجربه بازدید کنندگان تبدیل می شود یا خیر؟!

گفتنی است این مسجد در جزیره لویس اسکاتلند، نخستین بار در ماه مبارک رمضان (ماه می ۲۰۱۸) امسال افتتاح شد تا مکانی برای عبادت جامعه اسلامی که ۸۰ عضو دارد فراهم سازد. مخالفت مسیحیان افراط گرا برای ساخت این مسجد در آغاز باعث توجه خبرگزاری های جهانی به این مکان شد. سپس یک کمپین جمع آوری کمک مالی برای ساخت این مسجد تشکیل شد که تقریبا موفق به جمع آوری ۱۰۰ هزار یورو که این کمک های مالی برای تبدیل یک ساختمان مخروبه در شهر به یک مسجد مورد استفاده قرار گرفتند.

پیش از افتتاح مسجد اعضای جامعه اسلامی مجبور بودند نمازهای جماعت را در سالن های پذیرایی منازل بخوانند و پیکر عزیزان از دست رفته شان را در گاراژها بشورند.

عبدالغفار در این باره توضیح داد: ما در ۲۰ سال گذشته آرزوی داشتن یک مسجد را در سر می پروراندیم و اکنون رویاهایمان به واقعیت تبدیل شده اند.

تحقیقات انجام شده توسط سازمان «بازدید اسکاتلند» نشان داده که رفتن به اماکن مذهبی و عبادی یکی از محبوب ترین فعالیت های گردشگران بلندمدت و کوتاه مدت می باشد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار