تاریخ انتشار :

ماري لائور رودريگز كويرگا

زن اسپانیایی از مسلمان شدنش می گوید

اسلام در اسپانیا نه تنها با افراطی‌گری و تروریسم بلکه با مهاجرت معرفی می‌شود. وی گفت: اما این مسئله باید بخشی از هویت اروپا باشد. این یک مشکل هویتی است. ما اروپایی متولد شده‌ایم اما مسلمان هستیم. اسلام نیز بخشی از هویت اروپا است.

ماری لائور رودریگز کویرگا

ماری لائور رودریگز کویرگا

 

به گزارش رهیافتگان: ماری لائور رودریگز کویرگا به عنوان یک مسیحی کاتولیک در اسپانیا به دنیا آمد و در مدارس کاتولیک تحصیل کرد. او سپس به اسلام مشرف شد و در حال حاضر ریاست “اتحادیه زنان مسلمان اسپانیا” را برعهده دارد.

وی معتقد است که مسیحیت حقوق زنان را محدود می‌کند درحالیکه اسلام حقوق بیشتری به آنها می‌دهد. رودریگز می‌گوید: اسلام به من حقوقی داده که مذهب کاتولیک نداده است نظیر آزادی فردی، حقوق قانونی، حق تحصیل، حق کار و … .

رودریگز می‌افزاید: زنان در مذهب کاتولیک نمی‌توانند به طور مستقیم خدا را عبادت کنند. آنها حق داشتن تمایلات جنسی ندارند و وظیفه شان به دنیا آوردن نوزادان است. زنان کاتولیک هیچ حقی برای گرفتن طلاق ندارند. در مذهب کاتولیک جلوگیری از بارداری ممنوع است.

وی با اشاره به وضعیت زنان مسلمان در اروپا به ویژه در اسپانیا گفت: دولت هیچ پیشرفتی در زمینه ارتقای حقوق زنان مسلمان نداشته است. اما قوانین برابری مسائل مذهبی را شامل نمی‌شود.

این بانوی مسلمان اسپانیای درباره تصویری که از اسلام و مسلمانان در اسپانیا ترسیم شده گفت: رسانه‌های اسپانیایی نه تنها درباره اسلام با مضامین منفی صبحت می‌کنند بلکه درباره زنان و مردان مسلمان پیش داوری می کنند و مردان مسلمان را خشن و سلطه‌گر و زنان مسلمان را مطیع و قربانی نشان می‌دهند. ما نمایشگاهی درباره اسلام در اسپانیا دایر کردیم که خبرنگاران توجه کمی به آن نشان دادند. اما اگر می گفتیم قصد داریم زنی را در وسط مادرید سنگسار کنیم، تمام خبرنگاران به آنجا می‌ریختند!

رودریگرز افزود: اسلام در اسپانیا نه تنها با افراطی‌گری و تروریسم بلکه با مهاجرت معرفی می‌شود. وی گفت: اما این مسئله باید بخشی از هویت اروپا باشد. این یک مشکل هویتی است. ما اروپایی متولد شده‌ایم اما مسلمان هستیم. اسلام نیز بخشی از هویت اروپا است.

رودریگز همچنین بر بعد اجتماعی مشکلات پیش روی مسلمانان در اسپانیا تاکید کرد و گفت: این مشکلات به دلیل تعصب تشدید شده است.
وی افزود: اگر من قصد ورود به یک حزب سیاسی را داشته باشم به دلیل داشتن حجاب با من مخالفت می‌کنند.

رودریگز در پایان گفت: برای ارتقای شرایط زنان مسلمان به ویژه مهاجران در اسپانیا باید کارهای زیادی انجام شود. وی طی ۱۷ سال گذشته روی مسائل مهاجرت کار کرده و می‌گوید: مهاجران زن نسبت به مردان با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

منبع: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار