تاریخ انتشار :

زینب حسینی دختر یک تازه مسلمان امریکایی:

این دختر نوجوان موسس مجموعه قرآنی در واشنگتن دی.سی است

قدر این موقعیتی را که دارند بدانند، زیرا مسلمانان در کشورهای دیگر آرزو می‌کنند درچنین فضایی امن و مطمئن بتوانند زندگی اجتماعی آرامی داشته باشند

 

 

به گزارش رهیافتگان:معصومه طاهری– زینب دختر،خانم هاجرحسینی تازه‌مسلمان آمریکایی است که زمانی ازمبلغان سرسخت و متعصب مسیحیت بود؛ حالا او نیز مانند مادرش مسلمانی متعهد وعلاقه‌مند به مبانی اسلام شیعی است. وی که دردانشگاه واشنگتن‌ دی.سی درس می‌خواند، موفق شده است درمقام یک دخترمسلمان آمریکایی ازمیان ۴۰هزاردانشجوی این دانشگاه بزرگ رتبه اول را کسب کند. درحال حاضرهم موسسه‌ای قرآنی در شهرشان راه‌اندازی کرده ومشغول فعالیت‌های قرآنی واجرای برنامه‌های مختلف دینی است. درسفری که اخیرا به اتفاق چند دوست تازه مسلمان آمریکایی خود ومادرش به ایران داشت. فرصتی دست داد تا با او گپ‌وگفت کوتاهی داشته باشیم. زینب به دلیل این‌که پدرش ایرانی است تا حدودی به زبان فارسی تسلط دارد.


زینب خانم شما دختر مسلمان ومحجبه‌ای هستید که پوشش چادر هم دارید برخورد دوستان و اطرافیان به‌خصوص در فضای دانشگاه باشما چگونه است؟
اوایل ورودبه دانشگاه برای‌شان قابل قبول نبود و جوری با من برخورد می‌کردند که انگار غریبه‌ای غیرآمریکایی هستم ولی کم‌ کم به دلیل این‌که درسم خوب بود و به‌عنوان دانشجوی نمونه رتبه‌های خوبی کسب می‌کردم برخوردشان با من خوب شد حتی موفق شدم با عنایت الهی ازمیان تمام دانشجویان دانشگاه رتبه اول را کسب کنم؛ طبق رسم دانشگاه باید درحضور تمام دانشجویان واستادان دانشگاه سخنرانی می‌کردم که این فرصت خوبی بود. باهمین حجاب چادرم پشت تریبون رفتم و از موقعیت استفاده کردم همه به‌خصوص رییس دانشگاه تحت تاثیر قرار گرفتند که حجاب و عقاید دینی مانع پیشرفت زن مسلمان نیست واین برای من خیلی خوب بود.
به عنوان یک دختر مسلمان چه پیامی می‌خواستید برای دانشجویان و استادان دانشگاه بدهید؟
من درسم را خوب خواندم تا بتوانم رتبه برترکسب کنم و اجازه سخنرانی داشته باشم. با این حجابم می‌خواستم به همه آنها پیام بدهم که حجاب نه تنها محدودیت نیست، بلکه مصونیت است و برایم امنیت و آرامش‌خاطر دارد برای همین هم هیچ وقت وتحت هیچ شرایطی آن را برنخواهم داشت، زیرا اسلام طرح کاملی برای همه ما است که من را ازخیلی چیزهای ترسناک پیرامون زندگی حفظ می‌کند.هیچ چیز نمی‌تواند اسلام را از من بگیرد. موفقیت درسی خودم را مدیون دین اسلام می‌دانم.
چی شد که به فکر راه‌اندازی یک موسسه قرآنی برای تعلیم قرآن وبرنامه‌های دینی افتادید؟
ازآن‌جایی که اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان‌ها برنامه دارد و با استفاده از این برنامه‌ها می‌توان به موفقیت رسید. قرآن دایره‌المعارف اسلامی است که نکات بسیاری درآن برای ما گنجاینده شده است که باید از آن استفاده کنیم و در زندگی را به کار ببریم. راستش اول اصلا به فکر راه‌اندازی چنین جایی نبودم اما دوست داشتم قرآن را تعلیم بدهم؛ زمانی یک خانم سیاه‌پوست مسلمانی بلد نبود تا قرآن را بخواند ولی خیلی دوست داشت تا بچه‌هایش قرآن را یاد بگیرند برای همین هم از من خواست تا به بچه‌های او قرآن یاد بدهم. بعدها بچه‌ها یکی ازسوره‌هایی که به آنها یاد داده بودم را درکمپی اسلامی خواندند؛ این مساله انعکاس خوبی بین مسلمانان آنجا داشت به‌صورتی‌که بعد ازآن بقیه خانواده‌های مسلمان ازمن خواستند تا به بچه‌های‌ آنها درس قرآن بدهم. من هم برای این‌کار یکی ازاتاق‌های منزل‌مان را کلاس درس کردم تا قرآن آموزش بدهم.
الان موسسه قرآنی در خانه شما دایراست؟
نه چون تعداد بچه‌ها و خانواده‌های متقاضی کم کم زیاد شده بود اتاق منزل‌مان دیگر جایی نداشت از طرفی هم نمی‌خواستم کلاس درس تعطیل بشود، زیرا فرصت خوبی برای آموزش تعالیم قرآنی فراهم شده بود؛ درنتیجه تصمیم گرفتم تا فضای کار را وسعت بدهم و بعد هم به فکر افتادم تا به‌غیر از تعالیم قرآنی، برنامه‌های دیگر دینی واسلامی را هم داشته باشم.
چه برنامه‌هایی درموسسه دارید؟
برنامه‌هایی درمورد میلاد وشهادت ائمه معصومین واعیاد اسلامی داریم وسعی می‌کنیم درموسسه با بچه‌ها برنامه‌های متنوعی داشته باشیم تا در ذهنشان ماندگارشود برای این‌کار هم درحین آموزش با آنها کارعملی داریم برای مثال تئاتری مربوط به میلاد حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) با بچه‌ها برگزار کردیم که با استقبال خوبی ازسوی مسلمانان مواجه شد.
آیا با داشتن حجاب وپوشش چادر در معرض فشارهای جامعه آمریکا ونژادپرستان نیستید؟
البته من مسلمانم و به این پوشش اسلام افتخار می‌کنم وتا پای جانم مراقب آن هستم، ولی این را هم بگویم موقعیت ما با دختران و زنان مسلمان ایران خیلی فرق می‌کند اینجا سرزمین اسلامی است که افراد محجبه باخیالی آسوده درسطح شهرها رفت وآمد می‌کنند و تمام شرایط اسلامی وجود دارد بدون این‌که نگران حمله اوباش و متعصبان باشند ولی ما آنجا همیشه این استرس ونگرانی را داریم که اگر فردا ازخانه بیرون رفتیم چه کسی یا کسانی ممکن است به‌خاطرحجاب به ما آزار برسانند ومزاحم ما شوند وهر لحظه این احتمال وجود دارد که به ما حمله کنند تا حجاب‌مان را سر بردارند.
تا به حال اذیت هم شدید؟
در آمریکا تبلیغات زیادی که ضد اسلام وجود دارد که باعث بدبینی و انزجار نسبت به مسلمانان شده حتی توانسته است برخی ازکودکان را از این دین اسلام و مسلمانان بترساند؛ یک بار پسربچه‌ای کوچک وقتی من را با چادر و حجاب کامل دید بلافاصله گفت: مگر تو هندی هستی؟ این دیگر چیه که روی سرت گذاشته‌ای؟ اینجا آمریکاست! وتحت تاثیر فضای ضد اسلامی حاکم خواست حجاب را ازسرم بکشد و به طرف من هجوم آورد با این‌که بچه بود اما من آن لحظه خیلی ترسیدم، ولی زود آرامش خودم را به‌دست آوردم و به آرامی با زبان خودش شروع به حرف زدن با او کردم تا کم کم کنار رفت و دست ازبرداشتن حجاب من برداشت؛ او تنها یک پسر بچه بود اما متاسفانه همیشه این استرس و وحشت برای ما مسلمانان به‌خصوص زنان محجبه وجود دارد که فردا چه اتفاقی خواهد افتاد .
چطور شد دوستان مسلمان‌تان را به ایران آوردید؟
هرازچندگاهی به ایران می‌آییم این دفعه دوستان مسلمانم خیلی دوست داشتن ایران را ازنزدیک ببینند چون برای آن‌ها خیلی تعریف کرده بودم البته اصلا فارسی نمی‌دانند اما ایران را دوست دارند.
برای دختران جوان ایرانی همسن وسال خودتان چه پیامی دارید؟
قدر این موقعیتی را که دارند بدانند، زیرا مسلمانان در کشورهای دیگر آرزو می‌کنند درچنین فضایی امن و مطمئن بتوانند زندگی اجتماعی آرامی داشته باشند

 

 

 

اشتراک گذاری :


  1. Muslim Girl گفت:

    خیلی جالب بود…………

  2. Muslim Girl گفت:

    واقعا تاسف آوره که ما قدر این شرایط رو که نمیدونیم هیچ، به اون گله مند هم هستیم
    شاید تقصیر عدم اجرای فعالیتهای فرهنگی مناسب هست و اینکه هجمه ی غرب کاملا بر کارهای فرهنگی ایران چیره شده. خیلی بده واقعا خدا هممونو حفظ کنه

آخرین اخبار