تاریخ انتشار :

تازه مسلمان مسيحي از کشور کنگو ؛

کشیشی که با کتاب کاشف فرعون مسلمان شد و با امام حسین علیه سلام شیعه

رکن اصلی برای جذب مسیحیت به اسلام محبت است

 

download

 

به گزارش رهیافتگان:   با وجود تمام سیاه‌نمایی‌های غرب علیه اسلام، ‌برای تحریف افکارعمومی جهانیان، همچنان به سیل مشتاقان دین اسلام دراقصاء نقاط دنیا افزوده می‌شود افرادی که براثرتحقیق ومطالعه سره را ازناسره تشخیص داده‌ وبه حقیقت الهی پی برده‌اند مواردی که اشاره می‌شود تنها بخش بسیارکوچکی از ره‌یافتگان به حقانیت اسلام هستند. این‌باربه کشورکنگو می‌رویم وبا تازه مسلمانی ازاین دیارآشنا می‌شویم. اوبعد ازتشرف به اسلام نام خود را ابراهیم گذاشت آیین قبلی‌اش مسیحیت بود خیلی دوست داشت روزی کشیش بزرگی درکشورش شود، بعدها می‌بیند مسلمان‌های کنگویی با این‌که طرف گروه‌های دیگرمورد آزار و اذیت قرارمی‌گیرند همچنان با اخلاق ومهربان هستند و به مسلمان بودنشان افتخارمی‌کنند خیلی کنحکاومی‌شود دردلش ازآن‌ها خوشش می‌آید به‌همین خاطرکنارش کتاب‌های مختلفی که ازمسیحیان قبلا مسلمان شده به دستش می‌رسید، تحقیق زیادی هم می‌کند، کم کم درمورد شغل آینده‌اش دچارتردید می‌شود، زیرا درکتاب‌های مدرسه‌شان تصاویر ومطالب متناقضی ازپیامبر اسلام بود و همیشه می‌خواندند که پیامبرمسلمانان انسان مهاجم و فرصت‌طلبی بود که با زنی ثروتمند ازدواج کرد تا پولدار شود! ولی حالا چیزهای دیگری درمورد ایشان خوانده و شنیده بود و مطالعه‌های او چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ تا این‌که مسیحیت وکشیش شدن را کنارمی‌گذارد و مسلمان می‌شود بعدها با دختری مسیحی که اوهم شیعه شده بود ازدواج کرد و به ایران آمدند، با توسل به حضرت معصومه دختری به نام معصومه ازطرف خدا به خانواده‌اش اضافه می‌شود بعد دختری به نام نرگس درآخرهم محمد مهدی، به جمع‌شان می‌پیوندند او حالا سطح چهارم فلسفه اسلامی را می‌گذراند تا بادستی پربه کشورش بازگردد و رسالت تبلیغی‌اش را انجام دهد.
 رهیافتگان: چی شد که به تشیع روی آوردید؟
چهارسال بعد ازاین‌که مسلمان سنی شدم، با دیدن مراسم عاشورای امام حسین(علیه‌السلام) در دلم غوغای عجیبی اتفاق ‌افتاد نتوانستم بی‌تفاوت باشم شروع به تحقیق درباره تشیع کردم با تحقیق در مورد امام زمان هم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)فهمیدم نظریه شیعیان درباره منجی قابل باورتراست؛ اینست که سطح مطالعاتم را گسترش دادم و سرانجام به لطف الهی به حقیقت تشیع رسیدم.
 رهیافتگان: برای ما بگویید وضعیت مسلمانان در کشور کنگو به چه صورت است؟
کنگو کشوری لاییک است ولی اکثریت قریب به ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم مسیحی هستند شاید تنها ۱۰ تا۱۲مسلمان باشند که ازاین تعداد کمترازیک‌درصد شیعه هستند. اصولا مسلمانان کنگویی دو دسته‌اند یک گروه تحصیل‌کرده که وضعیت خوبی دارند وعمدتا درکشورهای مصر،عربستان و سودان درس خوانده‌اند بیشترهم متاثر ازتفکرات وهابی‌ها می‌باشند یک دسته هم بی‌سواد یا کم سواد‌اند درکل مسلمانان وضعیت بدی ندارند درکنارهم زندگی مسالمت آمیزمی‌کنند دریک خانواده ممکن است هم مسیحی وهم مسلمان وجود داشته باشد بدون اختلاف زندگی خوبی هم دارند.
 رهیافتگان: کنگو ازجمله کشورهایی است که مدت زمان زیادی تحت استعمارغربی‌ها بوده امروزهم غیرمستقیم برآن تسلط دارند آیا برای جلوگیری ازترویج اسلام میان مردم به‌خصوص جوانان فعالیت خاصی انجام می‌دهند؟
مشکل ما هم همین است که تمام مدارس تا دانشگاه‌ها مسیحی است که آموزه‌های مسیحیت را دارند و مردم مجبورند تا فرزندان خود را به این مدارس بفرستند مسلما خواه ناخواه فرهنگ غربی به آنها القا و آموزش داده می‌شود؛ البته ما سعی کرده‌ایم تا فرهنگ اسلامی و بومی کنگویی را بیشتر ترویج دهیم ولی زیاد فرهنگ اسلامی فضایی برای گسترش درمقابل فرهنگ غربی ندارند.
 رهیافتگان: چگونه باید این فضاسازی صورت بگیرد؟
مسیحیت درکشور ما خیلی رایج است بیشتر جوانان مسیحی هستند بنابراین به‌عنوان مسلمان باید در رفتار و گفتارمان به‌گونه‌ای باشیم که با وجود اقلیت، آنها مجذوب اسلام کنیم رکن اصلی برای جذب مسیحیت به اسلام محبت است اگر مسلمانی رفتارش مخالف گفتارش باشد هرچه تلاش کند او را قبول نمی‌کنند بدون این‌که مستقیما وارد شویم باید با رفتارتبلیغ کرد؛ بنابراین برای فضاسازی اسلام باید قومیت‌ها و فرهنگ‌ها را خوب بشناسیم و رفتار دستی داشته باشیم طبق وصیت پیامبراسلام که فرمودند مومن برادر مومن است عمل کنیم وملاک برتری، طبق اسلام تقواباشد فارغ از رنگ،‌ نژاد وموقعیت تا فضای گسترش اسلام هم باز شود.
 رهیافتگان: به نظر شما رمز اتحاد مسلمانان جهان دراین بحبوبحه بیداری اسلام چیست؟
وقتی مسیحی بودم می‌دیدم که کشیش‌ها و اسقف‌های کشورهای مختلف همه یک زبان دارند و تحت لوای پاپ اعظم در واتیکان عمل می‌کنند سالیانه یکی دوبار نمایندگان آنها در واتیکان گرد هم جمع می‌شوند و درموردمسایل مختلف سیاسی و اقتصادی میان مسیحیان بحث و تبادل نظردارند برای آینده برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت می‌کنند و با اتفاق نظرسعی دارند تا به اهداف خود برسند چرا ما به‌عنوان مسلمان درکشورهای اسلامی این‌گونه نباشیم این بیداری اسلامی نشان داد که اسلام دارای چه قدرت وظرفیت‌های عظیمی است ما هم باید نمایندگانی ازکشورهای مختلف تحت فرماندهی حضرت آقا ولی امرمسلمین داشته باشیم وهربارمسایل دنیای اسلام را رصد کنیم اتحادی که دشمنان ازآن می‌ترسند ومدام با تفرقه‌افکنی مانع آن می‌شوند.

پ ن  رهیافتگان:  اقای ابراهیم درکنگو جایگاه وموقعیت مهمی دارند به‌همین خاطراز نظرامنیتی ازبردن نام اصلی‌شان معذوریم تنها اسم بعد از مسلمان شدن‌شان را قید کردیم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار