تاریخ انتشار :

در امتداد غدیر: جوزپه بونو یا یوسف

مراسم روز عاشورا من را متحیر و شیفته خود کرد

جوزپه بونو یا یوسف عاشورا

هدف انسان کشف حقایق و رسیدن به آن هست. همیشه در تلاش برای گام برداشتن در مسیر رسیدن به آن هست. این احساس در من وقتی خیلی جوان بودم شروع شد. در واقع وقتی وارد جامعه شدم سعی کردم بدون اینکه اجازه بدهم محیط اطراف و تفکرات غالب من رو تحت تاثیر قرار بدهد، حقایق را کشف و به بررسی آنها بپردازم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )پیاده سازی هانیه زمامدار گروه تحقیقات (انجمن شهید ادواردو انیلی) داستان آشنایی و دلیل اسلام آوردن «جوزپه بونو یا یوسف»

به دنبال راهی برای نزدیک تر شدن به خدا بودم تا اینکه در جستجوی این راه، به یک باره به آیین بزرگی برخورد کردم. و این آیین بزرگ مراسم روز عاشورا بود که من را متحیر و شیفته خود کرد.

جوزپه بونو یا یوسف عاشورا

جوزپه بونو یا یوسف عاشورا

جوزپه بونو یا یوسف، ۵۰ سال دارد و به گفته خودش ۸ سال پیش اسلام را در آغوش گرفته است. آدم بی شیله پیله ای است که صداقت از کلماتش میبارد. کارگر ساده ای که در میانسالی به این نتیجه رسیده که باید به دنبال چیزی بگردد که قلبش را روشن کند.
خودش می گوید این آگاهی را مدیون عاشوراست و حالا این روشنایی را پیدا کرده. “و مگر نفرمود که (حسین) پاره تن پیامبر چراغ راه بشریت است.”
*من مسیحی بودم و در ایتالیا به دنیا آمدم بنابراین شناختی از اسلام و شیعه نداشتم. دوستان مسلمانی داشتم که خیلی مقید به اسلام نبودند. با اینهمه به دنبال راهی برای نزدیک تر شدن به خدا بودم تا اینکه در جستجوی این راه، به یک باره به آیین بزرگی برخورد کردم. و این آیین بزرگ مراسم روز عاشورا بود که من را متحیر و شیفته خود کرد.
اینکه چطور میشه بعد ۱۴۰۰ سال برادرانی از گوشه و کنار دنیا، پاکستانی، لبنانی، عراقی و خیلی های دیگه برای یک حادثه بزرگ عزاداری میکنند. انگار سختی و مرارت های آن روز را در وجود خودشان میبینند و خلاصه این رفتار برادران مسلمان که حزن و اندوه خودشون رو از اعماق وجود نشان می دهند من را به شدت تحت تاثیر خودش قرار داد و مجذوب این واقعه شدم.

جوزپه بونو تازه مسلمان-عاشورا-امام حسین

جوزپه بونو تازه مسلمان-عاشورا-امام حسین

در خانواده متقاعد کردن و توضیح دادن برای مادرم که ۸۰ سال سن دارد، خیلی مشکل است. وقتی به همسرم گفتم میخواهم مسلمان شوم به هیچ وجه ناراحت نشد، فقط تعجب کرد. بعدا هم خودش و هم بچه ها به اینجا (حسینه امام مهدی) آمدند و در مراسم عاشورا شرکت کردند.
طبیعی هست که یک زن آن هم یک زن ایتالیایی وقتی میبیند، شوهرش به جای عیش ونوش و وقت گذارنی های ناسالم فقط به جایی می رود که در آنجا با برادران دینی خودش مشغول نماز و دعا هست  به همسرش افتخار میکند. و از این بابت احساس خرسندی و رضایت به همسرش پیدا میکند.
همسرم هم وقتی آمد و از نزدیک شاهد این مراسم و دعا بود به من و دین جدیدم یقین پیدا کرد و با عقاید جدید من مخالفتی نداشت.خداوند انشالله به همه مسلمانان به خصوص برادرانی که در رنج و عذاب هستند کمک کند. ما نباید فراموش کنیم که مردمانی در گوشه و کنار دنیا هستند؛ که در رنج و عذاب هستند و به کمک ما نیاز دارند نه فقط در عمل بلکه با دعا و نزدیک کردن دلهایمان به آنها به یاری آنها بشتابیم. انشالله که خداوند در فرج حضرت مهدی تعجیل بفرماید.

مصاحبه با حسین مورلی موسس حسینیه المهدی در ایتالیا

حسین مورلی موسس حسینیه المهدی

حسین مورلی موسس حسینیه المهدی

▫️حسینه المهدی رم تنها مرکز بزرگ شیعیان این کشور اروپایی است. مارکو مورلی از پایه گذران این مرکز و فعالان شیعه ایتالیا است، که در سن ۳۰ سالگی توانسته شیعیان از ملیت های مختلف را دور هم جمع کند. مارکو میگوید این حسینیه گوشه از شهر بزرگ رم است که خانه امید این چند نفر را روشن کرده است. اینها امید و آرزویشان این است که معارف اهل بیت به دلهایشام بتابد.

*ما اینجا فعالیتهای متعددی داریم گروهی برای ترجمه تشکیل دادیم که به ترجمه کتابهای متعددی به زبان ایتالیایی برای مخاطبین مختلف از کودکان گرفته تا خانواده های ایتالیایی غیر مسلمان و مسلمان مشغول هستیم. این کتابها عمدتا آثار علمای برجسته شیعه هستند که برای جامعه ایتالیا ضروری و مهم تشخیص داده شده. البته این نکته را هم اشاره کنم که یک سایت اینترنتی داریم که بطور مرتب به روز میشود. و اخبار و مقالاتی در مورد اسلام و تشیع چه در ایتالیا و چه در دیگر کشورها منتشر میکند همچنین مراسمات مهمی مثل محرم ماه رمضان و مراسم هفتگی مثل دعای کمیل، توسل و جلسات نماز جماعت و قران کریم را در این مرکز راه اندازی و برگزار میکند.
یکی از موضوعاتی که من را به شخصه تحت تاثیر قرار داده و روی آن خیلی حساس هستم، مسئله شهداست. شهدایی که در راه حق و به رهبری امام خمینی به شهادت رسیدند. در حقیقت آنها پیروز و رستگار هستند. آنها کسانی هستند که از طرف خداوند برای شهادت در راه خودش انتخاب شدند. این مسئله ای هست که من را تحت تاثیر قرار داده بخصوص در ایران و لبنان که رابطه نزدیکی بین مردم و شهدا وجود دارد. این چیزی هست که بصورت آشکارا مثلا در بهشت زهرا وجود دارد و قابل لمس است. محیط و فضا و بوی اونجا منحصر به خود همانجاست. هر انسانی که کمی احساس داشته باشد می تواند این فضا را درک کند شهدایی که از مقربان نزد خداوند هستند. میشود گفت آنها همیشه زنده هستند و فراموش شدنی نیستند.

اگر بخواهم بگم کدام یک از امامان را بیشتر دوست دارم خیلی سخته. نمیشه تفاوت قائل شد همه رو به یک اندازه دوست داریم ولی بهر حال این امکان هست که ما با یکی از امامان معصوم رابطه قلبی نزدیکتری داشته باشیم به این صورت که یک امام را بیشتر یاد میکنیم و صدا میرنیم. برای شخص من امام حسین امامی هست که با ایشان نزدیکی بسیاری دارم.

هدف انسان کشف حقایق و رسیدن به آن هست. همیشه در تلاش برای گام برداشتن در مسیر رسیدن به آن هست. این احساس در من وقتی خیلی جوان بودم شروع شد. در واقع وقتی وارد جامعه شدم سعی کردم بدون اینکه اجازه بدهم محیط اطراف و تفکرات غالب من رو تحت تاثیر قرار بدهد، حقایق را کشف و به بررسی آنها بپردازم. این به من خیلی کمک کرد که به اسلام و تشیع برسم
درحال حاضر یکی از ویژگی های شیعه وجود مقدس امام زمان عجلّ الله تعالی فرجه میباشد. برخلاف نظر بسیاری از افراد که به ایشان اعتقاد ندارند ما معتقدیم که در جامعه حضور دارند و اگر ما نمیتوانیم ایشان را ببینیم در واقع مشکل از خودمان است و به قلبمان برمیگردد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار