تاریخ انتشار :

حیدر آباد هند

کتاب «روح قرآن» تفسیرموضوعی قرآن

یک کتاب تفسیر موضوعی قرآن با عنوان «روح قرآن» به زبان اردو، روز یکشنبه در مراسمی با حضور علمای مسلمان در نامپالی واقع در حیدرآباد هند ونمایی شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری «هنس ایندیا»، کتاب «روح قرآن» توسط مولانا غیاث احمد راشدی به زبان اردو نوشته شده و مرکز آموزشی مدینه در نامپالی حیدرآباد آن را منتشر کرده است.

در برنامه رونمایی از این کتاب که توسط موسسه صفا بیت المعال تدارک دیده شده بود، علمای مسلمان از مذاهب مختلف حضور داشتند.

به گفته مولف، وی در این کتاب قرآن را به صورت موضوعی تفسیر کرده است. مثلا اگر کسی بخواهد درباره اخلاقیات در قرآن مطلبی پیدا کند، فهرستی از همه آیاتی که اشاره به این موضوع داشته‌اند به راحتی قابل دسترسی است.

وی می‌گوید کتاب روح قرآن، به نحوی به تفسیرآیات پرداخته که نه تنها به بهره‌برداری معنوی از آیات کمک می‌کند بلکه در انتخاب سبک زندگی صحیح، کسب و کار، اخلاقیات، بهبود روابط اجتماعی و حل مناقشات در سایه قرآن گره‌گشا است.

 این کتاب همچنین با هدف کمک به امامان جمعه تالیف شده که اگر بخواهند برای سخنرانی خود روی یک موضوع خاص تمرکز کنند می‌توانند از آن استفاده کنند.

از دیگر ویژگی‌های مهم کتاب، نمایه آن است که به خواننده کمک می‌کند آیه مورد نظر خود را به راحتی بیابد.

تالیف این کتاب ۱۳۶۰ صفحه‌ای طی چهار سال تحقیق بر روی آیات قرآنی انجام شده است. این کتاب به قیمت ۵۰۰ روپیه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار