تاریخ انتشار :

تشرف جوان بهایی اهل کرج به دین مبین اسلام

جوان مستبصر بهایی در کرج

اصل اساسی در گرویدن به اسلام، این است که انتخاب شما واقعاً با استدلال، برهان و یقین باشد، چون کسی که چیزی را با استدلال پذیرفت و به آن اعتقاد پیدا کرد، تا آخر پای آن می‌ایستد ولی کسی که چیزی را با تحمیل پذیرفته با کوچک‌ترین فشار و سختی از آن خارج می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از فارس یک جوان مستبصر بهایی ساکن استان البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، ضمن برائت از این فرقه ضاله و بیان شهادتین، به دین مبین اسلام و مکتب تشیع گروید.

این جوان بهایی در خصوص علت انتخاب دین اسلام، گفت: بسیاری از اعتقادات در بهائیت برایم تاریک بود و با وجود پیگیری‌هایی که داشتم، جواب سؤال‌هایم را از بزرگان این فرقه دریافت نمی‌کردم، تا جایی که احساس کردم در پاسخ به این پرسشگری‌ها، بازی داده می‌شوم.

وی ادامه داد: طبق رسوم بهائیت، در سن پانزده‌سالگی، برگه‌ای به ما دادند که گواهی بدهیم با صحت عقل و اختیار، این مکتب را انتخاب می‌کنیم، درحالی‌که این‌گونه نبود و اگر با اختیار و آگاهی انتخاب می‌شد، الآن برای تشرف به دین اسلام اینجا نبودم.

در این جلسه آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج با تبریک به این جوان به دلیل انتخاب دین الهی اسلام، بیان کرد: اصل اساسی در گرویدن به اسلام، این است که انتخاب شما واقعاً با استدلال، برهان و یقین باشد، چون کسی که چیزی را با استدلال پذیرفت و به آن اعتقاد پیدا کرد، تا آخر پای آن می‌ایستد ولی کسی که چیزی را با تحمیل پذیرفته با کوچک‌ترین فشار و سختی از آن خارج می‌شود.

وی ضمن توصیه و دعوت این جوان به مطالعه کتب شیعه، افزود: مقید و اهل مطالعه باشید و مواظبت کنید که وقتتان از دست نرود؛ راجع به موضوعات شیعی به‌خصوص در کتاب‌های شهید مطهری و آیت‌الله مصباح مطالعه کنید؛ در این صورت بعد از مدتی، یک مجموعه‌ی عالی از دانسته‌ها خواهید داشت که استدلالی برای تقویت بنیان‌های فکری‌تان خواهد بود و کمکتان می‌کند که در این راه متزلزل نشوید.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به آیه «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» به‌عنوان یکی از مبانی اسلامی، افزود: اینکه قرآن کریم بیان می‌کند که در پذیرش دین اکراهی نیست، یعنی فرد ابتدا با تحقیق و بر اساس اختیار، دین خود را انتخاب می‌کند؛ البته وقتی آن را پذیرفت باید ملتزم به قوانین آن‌هم باشد و احکامی چون نماز، روزه، و رعایت حلال و حرام و امثال ذالک را نیز به‌جای آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: بحث عمده دین اسلام، محبت است و حتی در بعضی موارد که سخت می‌گیرد نیز مبنای آن، محبت است.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از سختگیری‌های خداوند برای تربیت انسان است و اگر انسان خدای تعالی را به‌خوبی بشناسد، بسیاری از مسائل و مشکلات زندگی برایش قابل‌تحلیل و درک خواهد بود.

برای آشنایی با این فرقه ضاله اینجا را کلیک کنید

بردای دانلود سیر نمایشگاهی آشنایی با بهاییت اینجا را کلیک کنید

دانلود اپلیکیشن بهاییت

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار