تاریخ انتشار :

مجله انگلیسی اکونومیست

در نیمه دوم این قرن اکثریت جمعیت بلژیک را مسلمانان تشکیل می دهند

بر اساس مقاله منتشر شده در مجله انگلیسی «اکونومیست» در آینده‌ای نه چندان دور اکثریت جمعیت بلژیک را مسلمانان تشکیل خواهند داد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری صدی البلد؛ مجله انگلیسی «اکونومیست» در مقاله‌­ای با بیان اینکه این روزها بلژیک شاهد شکاف اجتماعی عمیقی بین جامعه کاتولیکی و جامعه مسلمانان است، نوشت: بر اساس آمارهای کنونی به نظر می­‌رسد در نیمه دوم این قرن اکثریت جمعیت بلژیک را مسلمانان تشکیل دهند. این در حالی است که در میان جامعه مسلمانان این کشور نیز رقابت اصلی بین دو گروه مراکشی­‌ها و ترک‌­ها است.

این مقاله تأکید کرد: اگر به آمارها در ۷ سال گذشته در زمینه آموزش­‌های دولتی دینی به دانش آموزان در «بروکسل» پایتخت بلژیک نگاه کنیم، یک کاهش تمایل و مشارکت در آموزش­‌های کاتولیکی از ۲۳ درصد به ۱۶ درصد را خواهیم دید. در همین زمان یک شاهد یک افزایش ۸ درصدی در میزان مشارکت در آموزش‌­های اسلامی از ۴۳ درصد به ۵۱ درصد هستیم.

این مقاله در ادامه نوشت: یک احساس عمومی وجود دارد که کاتولیک در بلژیک در حال افول طولانی مدت است و طبق گزارش مقامات کاتولیک نزدیک ۲۰ کلیسای بزرگ در بروکسل بیشتر از نیاز کنونی است.

در نهایت این مقاله ذکر کرد: با توجه به آمارها و اوضاع کنونی کشور بلژیک می­‌توان گفت که در آینده ای نه چندان دور مسلمانان اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل خواهند داد.

یادآور می­‌شود، «اکونومیست»، هفته نامه‌­ای خبری و بین­‌المللی است که در لندن ویرایش می­‌شود.

ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار