تاریخ انتشار :

«جایزه عبداللطیف فوزان» ویژه معماری مساجد در مصر

سومین دوره ازمسابقه، بهترین معماری مساجد با جایزه یک میلیون دلاری

سومین دوره مسابقه «جایزه عبداللطیف فوزان» ویژه معماری مساجد کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارالیوم؛ «مشاری النعیم» دبیرکل «جایزه عبداللطیف الفوزان» خواستار مشارکت  مساجد کشورهای اسلامی در سومین دوره از  مسابقه بهترین معماری مساجد با جایزه یک میلیون دلاری شد.

وی طی سخنانی در افتتاحیه سمینار «معماری مساجد در تمدن اسلامی: چشم انداز آینده» که روز گذشته (سوم مردادماه) در مصر برگزار شد، هدف از برگزاری این مسابقه را تحول  معماری از طریق پژوهش در ارتباط با مهم‌ترین و بهترین اقدامات انجام شده در این باره دانست.

النعیم با تاکید بر این که مسجد یکی از مهم ترین خاستگاه‌های تحول معماری، هنر و خطوط است، گفت: ابتکار در به کار گیری تکنولوژی در مساجد، خدمات ارائه شده به معلولان و صرفه جویی در مصرف برق  یکی از مواردی  است که امسال به موضوعات این مسابقه اضافه شده است.

در ادامه «محمد اسلام الغنیمی» ناظر جایزه «جایزه عبداللطیف فوزان» به شروط شرکت در این مسابقه اشاره کرد و افزود: فعال بودن مسجد و به کارگیری نمادهای معماری و تکنولوژی قرن بیست و یکم در معماری آن از شرایط شرکت در این دوره از مسابقه است.

وی در ادامه گفت: امکان مشارکت در این مسابقه تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی وجود دارد و کمیته بین‌المللی داوری مساجد برتر را تا سپتامبر ۲۰۱۹ مشخص می‌کند و مراسم اهدای جوایز در ماه مارس ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

در این سمینار به نام کشور میزبان سومین دوره مسابقه معماری مساجد جهان اسلام اشاره ای نشد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار