تاریخ انتشار :

لین میسن

اسلام به انسان آرامش و اطمینان و اخلاق می دهد

لین میسن، که در هنگام جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه های شهر غزه  اسلام خود را اعلام داشت کارمند سازمان کمک رسانی در جنوب آفریقا بود و در ارائه ی خدمات به افراد نیازمند در سراسر جهان فعالیت داشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) ملکه ی سابق زیبایی جنوب آفریقا، لین میسن، جای دیگری جز غزه را برای تشرف به دین اسلام و اعلام آن نیافت. شهری که نسبت به آن در قلبش “عشق عظیمی” جای دارد.

لین میسن، که در هنگام جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه های شهر غزه  اسلام خود را اعلام داشت کارمند سازمان کمک رسانی در جنوب آفریقا بود و در ارائه ی خدمات به افراد نیازمند در سراسر جهان فعالیت داشت.

ملکه ی زیبایی بودن و فعالیت در بیش از یک مکان مانع همدردی و همدلی با اهالی غزه نمی گردید و او به فعالیت های خود در غزه برای کمک به مردم آن جا ادامه می داد.

او صفحاتی  را رد فیس بوک را برای خدمت و کمک به اهالی فلسطین اختصاص داده و حقیقت آن چه در جریان بود را برای جهان غرب شرح می داد.

میسن” دو بار از غزه دیدار کرده است، بار اول سال پیش بوده و دیدار او و مشاهده ی آرامش و سکون شهر، اخلاق ساکنان آن و بردباری و تحمل بسیار آنان بستر تغییرات در زندگی و اندیشه ی او بوده است.

بار دوم هفته ی پیش و به همراه قافله ای از کمک های کشورهای آفریقایی بود که باور او به برخورداری اهالی غزه به درجه ی بالایی از قناعت، صبر، شجاعت و ایمان بیش تر گردید، به اندازه ای این خصوصیات در آنان زیاد بود که برای مقاومت در برابر اسرائیلی ها و پیروزی بر آنان کفایت می کرد و این موضوع نقش پررنگی در پذیرش اسلام توسط وی داشت.

میسن” بیان می دارد که آن چه وی در دوره ی آپارتاید یا تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی (بین سیاهپوستان و سفیدپوستان) شاهد بود مشابه تبعیض نژادی موجود در فلسطین بود و شاید آنچه در فلسطین می گذشت بسیار فاجعه بار تر نیز بود.

او همچنین اذعان داشت که: “در جنوب آفریقا در نهایت توانستند مشکلات را حل و فصل نموده و به نوعی هر یک از نژادها به طور مسالمت آمیز به حق و حقوق خویش دست یافتند. امیدوارم این اتفاق در فلسطین نیز رخ دهد، اما اوضاع آن جا در کل بسیار فاجعه بار می باشد.”

درباره ی صفحاتی از فیس بوک که توسط او برای موضوع فلسطین اختصاص داده شده اند، ملکه ی سابق زیبایی می گوید: “میلیون ها شخص از گوشه و کنار جهان از آن بازدید می کنند و باعث شده که آگاهی آنان درباره ی جنایات اسرائیلی ها در حق فلسطینیان افزایش یابد.”

وی می افزاید: “مسئولیت آگاه سازی همه ی مردم جهان در مورد آنچه در فلسطین در جریان است را بر دوش خود احساس می کنم و باید با همراستا و یکپارچه کردن حرکت های همراهی با غزه و فلسطین این وظیفه را به انجام برسانم.”

میسن به شیوه ای خاص زنان غزه را می ستاید و از تحمل و بررباری زیاد آنان و مهمان نوازی و خوشرفتاری بسیار آن ها با وجود آنکه وی با آن ها متفاوت بود می گوید.

درباره ی پذیرش دین اسلام، میسن بیان می دارد: “پارسال اندک اندک به فکر پذیرش دین اسلام افتاده و پس از یک شب تفکر و اندیشه ی طولانی تصمیم گرفتم مسلمان شوم.” او اشاره می کند که اسلام به انسان آرامش و اطمینان و اخلاق می دهد و نوعی حس همبستگی در انسان ها پدید می آورد.”

میسن عزم آن دارد که به زیارت مکه ی مکرمه نایل شود تا بیش از پیش با دین اسلام آشنا گشته و امیدوار است بتواند الگویی برای دیگر زنان غربی شود تا آنان هم اسلام را بپذیرند.

منبع: وبلاگ راه هیافتگان سال ۹۱

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار