تاریخ انتشار :

تازه‌مسلمان فرانسوی

متوجه شدم اسلام آخرین دین است و حجاب برای حمایت از زنان واجب شده

فکر می‌کنم خانم‌هایی که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند، فرصت بسیار بزرگی برای پوشیدن حجاب دارند

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) پیاده سازی و تنظیم -(هانیه زمامدار) گروه تحقیقات انجمن شهید انیلی دیدگاه بانوی تازه مسلمان فرانسوی در مورد حجاب

 

متن اصلی را اینجا ببینید

در اصل به خدا ایمان داشتم،چجوری بگم؟!
وارد یک بازی مذهبی شدم. یهودی،مسیحیت و اسلام. به خدا ایمان داشتم ولی آداب و رسوم خودم رو داشتم. بعد از آن شروع به شناخت هر سه دین کردم که این ادیان چگونه شکل گرفتند و چگونه پیشرفت کردند. کم کم متوجه شدم که اسلام آخرین دین است و مسیحیت و یهودیت بدون اسلام هیچ ارزشی ندارد و اینگونه وارد اسلام شدم. بررسی ام در خصوص اطلاعات و معلومات به کمک کتابهای زیادی بود که خواندم. قبل از اینکه وارد اسلام شوم دوستانی داشتم که چیزهای کمی از آنها یاد بگیرم ولی آگاهی و دانش کلی ام را بوسیله مطالعه کتاب بدست آوردم. دوبار شهادتین را به زبان آوردم، یکبار نزد خواهر مسلمانی بود آن وقت نماز نمیخواندم. بعد از آن در مسجد شهادتین رو به زبان آوردم و اسلام را پذیرفتم. این احساس برایم قابل وصف نیست و در قالب کلمه و جمله نمی گنجد…باید آن را تجربه کنی!

این درست که فردی که در کشور بی دین زندگی میکند برایش سخت است که پایبند به ارزش های دینی باشد به خصوص که در کشوری مانند فرانسه و مخصوصا در مورد رعایت کردن حجاب. بی گمان پوشش و حجاب، تفاوت مشخصی است بین مسلمان و غیر مسلمان چون بدون داشتن حجاب نمی توانی تشخیص بدهی این خانم مسلمان یا غیر مسلمان؟ من وقت رفتن به مسجد حجاب میگذارم ولی نزد خانواده ام چنین چیزی امکان پذیر نیست و یا همینطور موقع رفتن سر کلاس های درسم. هر چند با اراده و ایمان نهایتاً خواهم توانست و هدف من نیز همین است.

فکر می‌کنم خانم‌هایی که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند، فرصت بسیار بزرگی برای پوشیدن حجاب دارند؛ البته نه از روی اجبار یا زور بلکه هنگام پوشیدن، احساس درونی این نباشد که این کار را باید انجام دهم و نه اینکه چون همسرم می‌خواهد و یا اینکه محیط ایجاب می‌کند، بلکه واجبی است که خداوند عز و جل که آن را به‌عنوان حمایتی از نگاه مردان بیگانه برایمان فرض کرده است، بنابراین نباید بگوییم یا فکر کنیم که آن را اجباراً می‌پوشیم. باید همگی پایبند به حجاب باشیم. هستند خانم‌های مسلمانی که در رشته‌های متفاوتی در اجتماعشان فعالیت دارند و در سازندگی جامعه‌شان مشارکت دارند و اینکه حجاب پیشرفت زنان را محدود نمی‌کند.
بسیار امیدوارم که بشنوم خانمی به دلیل صحبتهای بنده اسلام بیاورد و اگر بدانم در واقع چنین اتفاقی می افتد و خواهری تحت تاثیر حرف های من پایبند حجاب شود بسیار خدا را شکر می کنم؛ الحمد الله. خداوند بزرگ است و خودش شور و اشتیاق را دل آنها برای حجاب خواهد انداخت انشالله.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار