تاریخ انتشار :

معرفی کتاب

مسیحیان، مسلمانان و مریم: یک تاریخچه

یک استاد دانشگاه آمریکایی که معتقد است حضرت مریم (سلام الله علیها) می تواند به عنوان پل میان ادیانی بین دو دین اسلام و مسیحیت باشد، کتابی با عنوان «مسیحیان، مسلمانان و مریم: یک تاریخچه» منتشر کرده است.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از suntimes، یک استاد دانشگاه آمریکایی در کتاب جدید خود با عنوان «مسیحیان، مسلمانان و مریم: یک تاریخچه» نقش حضرت مریم(سلام الله علیها)، را در مسیحیت و اسلام مورد بررسی قرار داده است.

ریتا جورج تیراکوویک، استاد دانشگاه بندیکتین در ایالت ایلینوی آمریکا در کتاب جدیدش نوشته که حضرت مریم(سلام الله علیها)، مادر حضرت مسیح(علیه السلام)، در دین اسلام نیز مانند مسیحیت از شخصیت های مهم و برجسته محسوب می شود.

تیراکوویک که استادیار دانشگاه بندیکتین در شهر لایل در ایلینوی می باشد در این کتاب، اعتقادات مسلمانان و مسیحیان در رابطه با حضرت مسیح(علیه السلام) و اهمیت حضرت مریم(سلام الله علیها)  را در دو کتاب مقدس مسیحیان(انجیل) و قرآن کریم توصیف کرده است.

در حالی که مسیحیان، حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) را پسر خدا می دانند، دین اسلام ایشان را پیامبر خدا معرفی می کند. در این میان شباهت های زیادی مان دو دین وجود دارد. برای مثال در روایت مربوط به عید تبشیر در انجیل فرشته ای به حضرت مریم نزدیک شده و به او وعده می دهد که او به عنوان منتخبی برای حمل یک فرزند فرهیخته انتخاب شده است که قرآن مجید نیز آیات مشابهی دارد.

جورج تیراکوویک که درس الهیات در دانشگاه تدریس کرده و در شیکاگو زندگی می کند معتقد است که حضرت مریم(سلام الله علیها) به جای اینکه به عنوان یک شکاف دینی شناخته شود، می تواند به صورت یک «پل میان ادیانی» ایفای نقش کند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار