تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

نیجریه حجاب را برای دانشجویان پرستاری به رسمیت شناخت

بیمارستان کالج دانشگاه شهر «ایبادان» نیجریه حجاب را برای دانشجویان پرستاری، آزاد کرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از «دیلی پست»، بیمارستان کالج دانشگاه شهر «ایبادان» نیجریه حجاب را برای دانشجویان پرستاری، آزاد کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که پروفسور «اسحاق ادوول»، وزیر بهداشت نیجریه گزارش کمیته «اد هاک» درباره استانداردسازی استفاده از حجاب در دانشکده ها و مدارس پرستاری را مورد تایید قرار داد.

وزیر بهداشت نیجریه تصریح کرد که پیشنهادهای ارائه شده در این گزارش مطابق با استانداردهای شورای پرستاری و مامایی نیجریه است.

بیمارستان کالج دانشگاه در بیانیه ای به دانشجویانی که می خواهند اعتقادات دینی خود را حفظ کنند توصیه کرد که این کار را مطابق با استانداردهای تعیین شده و به تصویب رسیده انجام دهند.

چندی پیش ممانعت از حضور یک دانشجوی مسلمان محجبه در کافه دانشکده حقوق نیجریه، جنجال برانگیز شد و این مسئله موجب شد تا مسئله حجاب به پارلمان نیجریه کشیده شود.

شورای عالی امور اسلامی نیجریه اعلام کرده بود که تظاهراتی را در سراسر کشور علیه ممنوعیت حجاب در دانشکده حقوق این کشور برپا خواهد کرد.

در بیانیه این شورا آمده بود: آنهایی که فکر می کنند می توانند حقوق مسلمانان را پایمال کنند فقط به این خاطر که برخی استعمارگران مسیحی موفق به انجام این کار شده اند باید از خواب بیدار شوند و بفهمند که مسلمانان دارای حقوق مساوی با دیگر شهروندان در نیجریه هستند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار