تاریخ انتشار :

حروف هفتگانه در انجیل

ماجرای سوال قیصر روم از امام هادی علیه السلام

قیصر، پادشاه روم به یکی از خلفای بنی عباس نوشت، ما در انجیل دیده‌ایم، هر کس سوره‌ای را بخواند که خالی از هفت حرف باشد، خداوند جسدش را بر آتش جهنّم حرام می‌کند و آن هفت حرف عبارتست از «ثاء»، «جیم»، «خاء»، «زاء»، «شین»، «ظاء» و «فاء». ما، در تورات و انجیل آن سوره را نیافته‎ایم، آیا در کتب خود چنین سوره‎ای را دارید؟

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) قیصر، پادشاه روم به یکی از خلفای بنی عباس نوشت، ما در انجیل دیده‌ایم، هر کس سوره‌ای را بخواند که خالی از هفت حرف باشد، خداوند جسدش را بر آتش جهنّم حرام می‌کند و آن هفت حرف عبارتست از «ثاء»، «جیم»، «خاء»، «زاء»، «شین»، «ظاء» و «فاء». ما، در تورات و انجیل آن سوره را نیافته‎ایم، آیا در کتب خود چنین سوره‎ای را دارید؟ و اگر جواب مثبت است مراد از این حروف هفتگانه چیست؟

خلیفه عباسی، علماء و دانشمندان را جمع کرد و سؤال را مطرح نمود. لکن هیچ یک نتوانستند جواب سؤال را بدهند؛ به ناچار سؤال را از حضرت علی بن محمد بن الرضا ـ علیهم‎السلام ـ پرسید.


حضرت هادی ـ علیه‎السلام ـ فرمود: «آن سوره‎ای که آنها در جستجوی آن هستند و در کتب آسمانی سابق نیافتند، در قرآن مجید موجود است و آن سوره، «سوره حمد» است که هیچ یک از این حروف هفتگانه در آن نمی‎توان یافت.»


پرسیدند: «حکمت آن چیست؟ و این حروف علامت چیست؟»
حضرت فرمودند: «ث» اشاره به «ثبور» دارد؛ مراد از «ج» «جحیم»است؟ مقصود از «خ» «خبیث» است و «ز» اشاره به «زقّوم» دارد و «ش» «شقاوت» است و مراد از «ظ» ظلمت است و «ف» اشاره به «فرقت» دارد.»


این پاسخ را برای قیصر روم فرستادند؛ چون جواب به پادشاه رسید بسیار مشعوف شد و دانست که دین حق همان اسلام است 

 

منتخب التواریخ ص ۵۳۰٫ به نقل تبیان

اشتراک گذاری :


  1. مجید آقادادی گفت:

    با سلام خدمت سروران گرامی
    از مطلب بسیار زیبا و پر محتواتون ممنون .
    فقط خیلی جاها پیگیری کردم نتونستم جواب بگیرم ، می خواستم اگه امکان داره نام این قیصر روم را مشخص کنید ،
    التماس دعا

  2. علی گفت:

    چرا یک داستان خیالی رو بعنوان یک امر حتمی و درست منتشر میکنید؟!!
    امام هادی علیه السلام شأنش بالاتر از اینهاست که بخواهید با چنین داستانهایی به اون اعتبار بدهید. اخه کدوم قیصر روم مسلمان شده؟!! و مگر نمیدانید که در کل حکومت خلفای عباسی. قبل و بعدش، مسلمانان با روم درگیر بوده و اصلا مجالی برای چنین نامه نگاریهای عاشقانه و عارفانه نداشته اند ؟!!!

آخرین اخبار