تاریخ انتشار :

سانجیو بهاتلا

انتشار کتاب ؛اسلام دین خوبی است و مسلمانان باید از آن پیروی کنند

سانجیو بهاتلا نویسنده شهره به مرد آسیا تازه‌ترین اثر خود با عنوان «اسلام دین خوبی است و مسلمانان باید از آن پیروی کنند» را منتشر کرد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )کتاب «اسلام دین خوبی است و مسلمانان باید از آن پیروی کنند» نوشته سانجیو بهاتلا است.

این کتاب چشم انداز درست و سالمی از اسلام را ارائه می‌دهد و می‌تواند کمکی باشد برای افراد غیر مسلمان تا تصورات غلطی را که در مورد دین اسلام دارند را شفاف سازی کنند و اشتباهاتشان را از بین ببرند.

ممکن است جالب به نظر برسد که افراد غیر مسلمان دانش خود را به کار گرفته‌اند که بعضی از ویژگی‌های منحصر به فرد اسلام را کشف کنند. مسلمانان مدیون تعداد زیادی از این محققان و نویسندگان هستند که حقایق جالبی از اسلام، فرهنگ و فلسفه آن را استنباط و استخراج کرده‌اند.

محمد اسد و مارمادوک پیتکال از مترجمان برجسته‌ای هستند که قرآن را ترجمه کرده‌اند.این افراد در خانواده غیر مسلمان به دنیا امدند. مترجم دیگری به نام ای،جی،اربری که یک انگلیسی بود، قرآن را ترجمه کرد و ترجمه‌اش به عنوان یک اثر فوق‌العاده جهانی معرفی شد مورد تحسین قرار گرفت .

زمانی که می‌خواهیم از تاریخ فرهنگی اسلام سخن بگوییم به نام افراد غیر مسلمانی همچون فیلیپ هیتی ،ار ای نیکلسون و استنلی لین پول برمی‌خوریم که میراثی از تمدن اسلامی را برای خوانندگان انگلیسی زبان به ارمغان گذاشتند.

زمانی که حرف و حدیث‌های زیادی از زندگی حضرت محمد (ص) وجود داشت ، مارتین لینگز کتابی در مورد حضرت محمد و زندگی‌اش نوشت که همچنان از آن به عنوان یک اثر فاخر یاد می‌شود. وی نیز در خانواده  غیرمسلمان به دنیا آمده بود.

ادبیات اسلامی در انگلستان، در اصل تحت سلطه روشنفکران غیر مسلمان است. برخی از آنها با اسلام متعصبانه برخورد می کنند اما تعداد زیادی از آنها قابل اعتماد هستند.

این کتاب از یک دیدگاه جدید به اسلام نگاه می کند.پیامی که این کتاب به خواننده می دهد این است که اسلام یک دین کاربردی است و زندگی حضرت محمد (ص) نمونه بارزی از کاربردی بودن دین اسلام است.

نویسنده تلاش می کند تا  اصول عدالت اجتماعی ، دلسوزی،عدالت جنسیتی، مهربانی و عدم خشونت را به عنوان بستری برای اسلام همانطور که در قرآن مجسم شده و یا همانطور که در زندگی حضرت محمد (ص) دیده می شود به تصویر بکشد.وی در این کتاب از مسلمانان می خواهد که سنت های پیامبر از جمله صلح ،عشق ،ملایمت،و دلسوزی را احیا کنند و توضیح می دهد که چگونه در سالهای اولیه اسلام اصلاحات اتفاق افتادند و با توجه به نیازهای جامعه تغییر کردند و روند رو به رشد داشته اند. قوانین دقیقی که توسط حقوق دانان سنتی قانونگذاری شده بودند این اجازه را دادند که فرهنگ هایی که قبل از اسلام رواج داشتند ادامه یابند.

اصلاحات از زمان پیامبر اسلام (ص) آغاز گردید اما در قرون وسطی به دلیل پیچیدگی های فقه ( قانون اسلامی) متوقف و دوباره در قرون ۱۹ و ۲۰ به صورت اختیاری مدون شد.

پیامبر مخالف افراط گرایی بود و هر آنچه را که بر خلاف عقاید عمومی بود رد می کرد و همیشه بر اعتدال تاکید می کرد.نصیحت های ایشان همه از قرآن سرچشمه می گیرد.

همانطور که نویسنده به درستی بیان می کند قرآن کتابی است منسجم و هر آیه آن توسط آیه های دیگر تقویت می شود بنابراین تمام قرآن باید خوانده شود و نمی توان آیه ها را تک به تک معنا و تفسیر کرد.

 قرآن دارای یکپارچگی سازمان یافته ای است و در تفسیر آیه ها باید از دلسوزی، رحمت و صلاحیت که فلسفه اساسی این کتاب مقدس است بهره‌مند شویم.

نویسنده این مطلب را یاد آور می شود که اهمیت خارق العاده قرآن در این است که بر پایه عقل و برهان است. قرآن با شیوه های مختلف از مسلمانان می خواهد که تفکر کنند و تجدید نظر کنند نه اینکه عبادت کورکورانه انجام دهند.

در جهان اسلام ،نسل جدید مسلمانان ،مرزها را برداشته و فقه اسلامی را که در طی قرن‌ها رایج بوده جستجو می کنند تا ابعاد ترقی خواهی دینشان را پر رنگ کنند و حقایق را به مقامات خود منصوب خواه والدینشان باشند یا امامشان بیان می کنند. کتاب های مانند همین کتاب روش های جدید اندیشیدن را تقویت می کنند.

این کتاب کتابی است که دانش آموزان، معلمان، امامان جمعه و دانشگاهیان همه به یک اندازه از آن لذت خواهند برد. نویسنده به ما الهام می بخشد و ما را تشویق و به ما می آموزد و یاد آور می شود که بیندیشیم و تجدید نظر کنیم.

این کتابی است که چشم انداز درستی از اسلام را نشان می دهد و به غیر مسلمانان کمک می کند تا تصورات غلطشان و اشتباهاتشان در مورد اسلام را از بین ببرند. این کتاب حقایق اساسی در مورد قرآن را در ذهن انسان تقویت می کند و به مسلمانان کمک می کند تا مسائلی که بر آنها تمرکز کرده اند را بازنگری کنند.

زندگی نامه نویسنده:

سانجیو بهاتلا در سال ۱۹۵۳در ماتولای هند متولد و در سال ۱۹۷۵ در رشته مهندسی الکترونیک از موسسه تکنولوژی هند واقع در کانپور فارغ‌التحصیل شد و تا سال ۱۹۸۵ در همین حرفه مهندسی مشغول بود. از آن سال تا به تاکنون بیشتر به عنوان یک نویسنده آزاد بیش از پانزده سال به عنوان نویسنده مطالب تبلیغاتی در مجله ها و سایت ها و… فعالیت داشته است.

اولین کتاب شعر وی با عنوان «نگاهی به گذشته» توسط شرکت ارینتلانگ من (که در حال حاضر با نام آرینت بلکسون فعالیت می کند) در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید و کتاب دیگر وی با عنوان «هایکو ،دوست من» توسط شرکت روپا در سال ۱۹۹۳ به چاپ رسید . چاپ دوم این کتاب توسط شرکت کرب واریز پرس در سال ۲۰۱۳ بود. دو کتاب شعر بلند وی با عنوان های «یک گنهکار می گوید»و «مرد تنهایی نینماه»توسط شرکت کرب واریز پرس در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ به چاپ رسید. بهاتلا یک از بنیانگذاران انجمن شعر بمبئی نیز بود و نوشتن مطالب مربوط به این انجمن وهمچنین مطالبی در مورد تاریخچه شعر  را به مدت چهار سال بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ برعهده داشت.

رمان وی با عنوان «بی عدالتی» جایزه ادبی مرد آسیا را درسال ۲۰۰۷ به خود اختصاص داد.

بهاتلا کرب واریز پرس را درسال ۲۰۱۰ راه اندازی کرد و توسط همان، رمان خود را در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسانید و رمان دوم وی با عنوان «آقای جی آمریکا را ترک کرده است»در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید. تمام کتابهای بهاتلا در وبسایت شرکت آمازون موجود هستند و از طرف مجلات روزنامه های هندی نظرات مثبتی در مورد آثارش دریافت کرده است.

وی در میان تمام مشغله‌های ادبی با آشا در سال ۱۹۸۸ ازدواج کرد اما این ازدواج به طلاق انجامید که حاصل این ازدواج دختری به نام نیتیپریا است .در دورانی که بهاتلا مشغول نوشتن رمان هایکو بود نیتیپریا در هفدهمین روز ماه به دنیا آمد.از نظر بهاتلا این اتفاقی شگفت انگیز بود چرا که رمان هایکو نیز هفده فصل داشت.

وی می فزاید که در آن زمان آنها در طبقه هفدهم یک ساختمان سکونت داشتند و تلاقی عدد هفده با تمام این حوادث ، امروزه باعث نشستن لبخند بر لبان وی می شود

منبع: فارس

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار