تاریخ انتشار :

دو بانوی مسلمان و محجبه در ایتالیا

راه اندازی فروشگاه محصولات و پوشاک اسلامی با نام «بهشت حجاب»

در حالی که فضای افراط گرایی ضداسلامی بر فضای کنونی غرب حاکم است، دو بانوی مسلمان و محجبه در ایتالیا یک فروشگاه محصولات و پوشاک اسلامی با نام «بهشت حجاب» راه اندازی کرده اند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از thenational، در فضای افراط گرایی ضداسلامی کنونی حاکم بر غرب از جمله ایتالیا، بانوان مسلمان مراکشی تبار در این کشور موسسه فروش پوشاک اسلامی برگرفته از فرهنگ اسلامی و عربی با نام «بهشت حجاب» راه اندازی کرده اند.

کلثوم کمال ادریسی، بانوی مسلمان مراکشی تبار  با همراهی بهترین دوستش فاتحه مرادی، این مرکز خرید و موسسه فرهنگی را در شهر بولونیا، از بزرگترین شهرهای واقع در شمال ایتالیا، شهری شناخته شده برای فرهنگ محلی و تاریخی آن، تاسیس کرده است.

«بهشت حجاب» نخستین فروشگاه از نوع خودش در بلونیا می باشد. یک مغازه فروش البسه محجبه برای زنانی که می‌خواهند با پوشش مناسبی در خیابان های شهر قدم بگذارند.

ادریسی به عنوان یک زن ۲۳ ساله مهاجر که از مراکش به ایتالیا آمده درباره دلایل آغاز این تجارت اسلامی گفت: عدم اعتماد شغلی یک اصل غیرقابل انکار در وضعیت کنونی کشور است. اما من تصمیم گرفتم پس انداز خودم را از مزایای بیکاری جمع کرده و آن را به اولین فروشگاه فروش محصولات حجابی تبدیل کنم.

ادریسی افزود: من یک انسان معتقد هستم. برای همین همراه با دوست صمیمی ام فاتحه تصمیم گرفتیم دل به دریا بزنیم و این کار آغاز کنیم.

درحالی که چند ماهی از آغاز به کار این مغازه فروش محصولات حجابی می گذرد، تقاضا برای پوشاک اسلامی و محجوب به شدت بالا بوده است. با وجود برخوردهای مثبت از سوی جامعه ادریسی می گوید: همیشه کسانی هستند که ساز مخالف می زنند. به ویژه خودشان را در شبکه های مجازی مخفی می کنند. کسانی که رو در رو چیزی نمی گویند و از پشت سر خنجر می زنند. من معمولا اهمیتی به این برخورد ها نمی دهم.

ادریسی در پاسخ به اینکه چرا نام فروشگاهش را بهشت حجاب گذاشته می گوید: شخصا حجاب و تبلیغ اسلام «هدف» اصلی من بوده است و نمادی است که مرا به عنوان یک مسلمان نشان می دهد.

به گفته این بانوی مسلمان پوشاک محجبه را در این شهر ایتالیایی معمولا بانوان جوانی خریداری  می کنند که می خواهند در عین محجبه بودن، لباس های به روز و زیبایی به تن کنند. به علاوه کسانی که به دنبال خریداری هدیه برای دوستان مسلمان شان هستند نیز می توانند به این مغازه مراجعه کنند. این فروشگاه مجموعه ای از لباس های مقرون به صرفه و لوازم جانبی را همراه با دیگر اقلام اسلامی از جمله کتب دینی،  مهر و تسبیح و نسخ قرآن مجید نیز ارائه می دهد.

گفتنی است هم اکنون در ایتالیا ۳ میلیون مسلمان زندگی می کنند که تقریبا ۵% جمعیت این کشور را به خود اختصاص می دهند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار