تاریخ انتشار :

برونئی

برگزاری مراسم افطاری میان ادیانی با حضور غیرمسلمانان

مراسم افطاری میان ادیانی در بندر سری بگاوان، پایتخت کشور مسلمان نشین برونئی برای نخستین بار در مسجد جامع حسن البلقیه، یکی از مساجد بزرگ و شناخته شده این کشور برگزار شده و غیرمسلمانان از بخش های مختلف مسجد بازدید کردند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از thescoop، برای نخستین بار در بندر سری بگاوان، پایتخت کشور مسلمان نشین برونئی، مراسم افطاری میان ادیانی با حضور غیرمسلمانان برگزار شد.

سازمان جوانان «الشهاده مولف» در مسجد جامع حسن البلقیه با حضور غیرمسلمانان مراسم شام افطاری میان ادیانی برگزار کردند.

محمد یاسری حاج عبدالله مجید یکی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: مراسم افطاری فراتر از خوراک و غذا خوردن برای باز کردن روزه است، بلکه فرصتی برای ایجاد رابطه میان اعضای خانواده، دوستان و آشنایان می باشد تا به این طریق بتوانند تجربیات روزه داری شان را با همدیگر به اشتراک بگذارند.

یاسری گفت: این مراسم سکوی مناسبی برای آشناسازی مردم با مواردی است که در گذشته مسبب ایجاد سوءبرداشت و سوءتفاهم میان مسلمانان و غیرمسلمانان  شده بودند. چه بخواهیم و چه نخواهیم همه با هم متفاوت هستند و ما باید بپذیریم که تفسیرهای متفاوتی از مسائل مختلف در میان مردم وجود دارد و ما باید بپذیریم.

بازدید غیرمسلمانان از مسجد

در راستای طرح ایجاد درک متقابل میان اجتماعات مسلمان و غیرمسلمان، در این رویداد به غیرمسلمانان همچنین اجازه داده شده از بنای تاریخی مسجد، که یکی از بهترین ساختارهای معماری اسلامی در کشور برونئی می باشد، در ماه مبارک رمضان بازدید کنند. گفته می شود گردشگران معمولا اجازه ورود به این مسجد را ندارند.

یاسری درباره بازدید غیرمسلمانان از مسجد نیز گفت: ما می خواهیم مسجدمان جایی فرای گشت و گذار گردشگران و تماشای آن ها باشد، بلکه دوست داریم مسجد ما مکانی برای باز کردن ذهن مردم، محلیان و غیرمحلی ها باشد. به طوری که افراد نه تنها زیبایی مسجد را ببینند بلکه فرصتی برای تجربه و درک به دست آورند.

بیشتر میهمانان غیرمسلمان پیش از این مراسم به هیچ مسجدی قدم نگذاشته بودند و موفق شدند در تور بازدید از مسجد شرکت کنند. در این تور بازدید، تاریخچه و معماری مسجد، رسوم و سنن اسلامی، آیین و آداب دینی مسلمانان از جمله نماز و وضو گرفتن برای حاضران بازگو شد

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار