تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در روسیه

برگزاری طرح توسعه همکاری با کشورهای مسلمان در روسیه

روحانیون و کارشناسان تفسیر قرآن برخی کشورهای اسلامی در ایام رمضان در قالب طرح همکاری اسلامی محافل سخنرانی و نشست‌های مختلف در مساجد روسیه برگزار کرده‌اند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) رایزنی فرهنگی ایران در روسیه اعلام کرد: حضور نمایندگانی از ترکیه، مصر و یمن در روسیه در قالب طرح توسعه همکاری با کشورهای مسلمان و به دعوت شورای مفتیان این کشور با همکاری سازمان امور مذهبی ترکیه، سفیر ترکیه در مسکو، وزارت اوقاف مصر و سازمان‌های مذهبی یمن انجام گرفته است.

در قالب این طرح ۳۵ روحانی برجسته و کارشناسان تفسیر قرآن از کشورهای مذکور به مناطق مختلف روسیه از جمله مسکو و حومه مسکو، جمهوری باشقیرستان، نیژنی نوگوراد، ساراتوف و منطقه سوردلوفسک اعزام شدند.

ایراد سخنرانی‌های متنوع در حوزه اسلام‌شناسی و ترویج اسلام، برگزاری برنامه‌های مختلف روشنگری در راستای افزایش دانش مسلمانان در حوزه اسلام، تحکیم روابط جامعه اسلامی کشورهای مختلف و اتحاد آنان از جمله اهداف مهم این طرح است که تا آخر ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است طرح مذکور و حضور علمای برجسته مسلمان از کشورهای مختلف در روسیه در نتیجه تلاش‌های مستمر شورای مفتیان روسیه و همکاری و انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف با نمایندگان مذهبی دیگر کشورهای اسلامی محقق شده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار