تاریخ انتشار :

خانم فای از کشور نیجریه،

شیعیان را کافر می دانستم

شیعه العلی و هم الفائزون ، به یک باره بیدار شدم و به همسرم گفتم چرا در گوشم حرف می زنی ومن را بیدار می کنی که ایشان گفت، من نبودم ، خداوند می خواهد شما را هدایت کند اما شما نمی خواهید.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) خانم فای از کشور نیجریه، مسلط به هفت زبان زنده دنیا، داری تحصیلات آکادمیک در رشته جغرافیا، مسیحی تازه مسلمان که به مذهب تشیع گرویده است .

فای با بیان اینکه پدرم ارتشی بود و به واسطه شغلش به کشور های متعددی سفر کردند درخصوص نحوه آشنایی اش با اسلام،گفت: پدرم در یکی از این سفر ها به ایران آمد که البته متقارن با پیروزی انقلاب ایران بود. برای ایشان جای سئوال بود که چه کسی عامل این پیروزی بوده است بعد از تحقیق متوجه شد که امام خمینی (ره) که یکی از نوه های امام حسین (ع) هستند رهبری این انقلاب را به عهده داشته اند و همین باعث شد تا پدرم متوجه شوند اسلام واقعی یعنی چه و ایشان از این طریق با اسلام به معنای واقعی نه آن چه در کشور از اسلام ومسلمانان ترسیم می شود،آشنا شوند.همین آشنایی پدر با اسلام نقطه آغاز شناخت من از دین اسلام شد.

این تازه مسلمان امنیت مسلمانان در ایران و تراز بالای علمی آن را علت اصلی حضورش برای ادامه تحصیل در ایران بیان کرد و گفت:به کشور های مختلفی برای تحصیل علم سفر کردم ولی در هیج جا احساس امنیت نکردم زیرا زنان مسلمان در سایر کشور ها به خاطر حجاب شان مورد تمسخر، آزارو اذیت قرار می گیرند . تا اینکه به ایران مسافرت کردم و دیدم در اینجا همه به حجاب من احترام می گزارند، پس تصمیم گرفتم در ایران ادامه تحصیل بدهم.

فای علت اصلی تشرف خود را به مذهب شیعه را حضورش در ایران دانست و افزود: وقتی در ایران مشغول تحصیل شدم اصلا از شیعیان دل خوشی نداشتم و همه آنها را کافر می دانستم و حتی با آنها نماز نمی خواندم .

وی اظهار کرد:به همین خاطر هم  اتاقی هایم از من به مدیریت داشگاه شکایت کردند. من را مدیریت خواست تا علت رفتارم را توضیح دهم. من هم در پاسخ گفتم : من با شما نماز نمی خوانم، چون شما کافر هستید.

فای ادامه داد: هر چه اساتید با آوردن دلیل و برهان راهنمایی ام می کردند ومذهب تشیع را تشریح کرده وتوضیح می دادند من قبول نمی کردم ومی گفتم چون ایرانی ها از لحاظ علمی پیشرفته هستند این کتابها را خودشان تحریف کرده ونوشته اند. با این حال دو سال و نیم در مورد تشیع تحقیق بسیار کردم اما نتیجه ای برایم حاصل نشد ونتوانستم خودم را قانع کنم.

وی ازدواج با یک شیعه زاده را عامل اصلی هدایت خود به تشیع عنوان کرد و افزود: درحالیکه سخت مشغول تحقیق در مورد دین تشیع بودم، شیعه زاده ای به خواستگاری ام آمد.من قبول کردم با او ازدواج کنم به شرطی که به مذهب یکدیگر کاری نداشته باشیم .

فای گفت:البته هم کلاسی هایم این گونه تلقی می کردند که من برای فرار از خوابگاه حاضر به ازدواج با شیعه زاده شده ام و بعد از مدتی به این ارتباط خاتمه می دهم.

این تازه مسلمان با بیان اینکه همسرم ارادت عجیبی به امام رضا (علیه السلام) دارد، افزود: بعد از ازدواج به مشهد آمدیم و من بعد از مدتی بار دار شدم اما احساس غربت وتنهایی شدید من را اذیت می کرد . گاهی به همسرم می گفتم شما که تجربه ندارید من هم که اینجا غرببم حتما می میرم وکسی به دادم نمی رسد.

وی با بیان اینکه خدا می خواست من را هدایت کند، ادامه داد: در این گونه مواقع همسرم از من می خواست به پابوس امام هشتم (علیه السلام) برویم اما من قبول نمی کردم . هر چه می گذشت وزمان تولد بچه ام نزدیک تر می شد ترس و استرس من ار تنها ماندن بیشتر می شد تا اینکه یک شب خواب دیدم کسی در گوشم گفت :شیعه العلی و هم الفائزون ، به یک باره بیدار شدم و به همسرم گفتم چرا در گوشم حرف می زنی ومن را بیدار می کنی که ایشان گفت، من نبودم ، خداوند می خواهد شما را هدایت کند اما شما نمی خواهید.

فای با اشاره به اینکه نه ماه بارداری ام تمام شد اما همچنان بچه متولد نشده بود، اظهار داشت :اقوام با تلفن جویای حالم بودند و اظهار نگرانی آنها از عدم تولد بچه بعد از پایان نه ماه باعث می شد نگرانی من هم بیشتر شود .

وی گفت:بالاخره یک روز که دستم از همه جا کوتاه شده بود از همسرم خواستم که من را به نزد امام رضا ببرد در حقیقت می خواستم بروم نزد ایشان تا ببینم آیا آنچه در مورد ایشان می گویند درست است یا نه. آیا امام شیعیان به فریادم می رسد یا نه.و اگر کمکم نکرد امام نیست.

فای افزود:رفتم حرم امام هشتم(علیه السلام)، توسل کردم، گفتم من غریبم به من کمک کنید. چیزی نگذشت درد زایمانم شروع شد، همسرم من را به بیمارستان منتقل کرد .سریع زایمان گردم ، شنیدم که پرستاران با تولد فرزندم صلوات می فرستند . تا چشمم را باز کردم ،دیدم پسرم بر روی دستم آرمیده است .

این تازه مسلمان خاطر نشان کرد: همین اتفاق خوب تلنگری بود تا مذهب شیعه را به عنوان برترین وبالاترین مذهب بر گزینم

منبع: گوهر شاد نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار