تاریخ انتشار :

اسلام هراسی در کانادا

حقوق بشر غربی واعمال محدودیت برای مسلمانان

رای کمیسیون حقوق بشر آلبرتا مبنی بر جریمه ۲۶ هزار دلاری برای یک مدرسه خصوصی که از نماز خواندن دو دانش آموز مسلمان ممانعت کرده بود، توسط دادگاه تجدید نظر متوقف شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از thestar، رای کمیسیون حقوق بشر آلبرتا که براساس آن مدرسه ای خصوصی باید جریمه ۲۶ هزار دلاری به دانش آموزان مسلمان پرداخت می کرد، توسط دادگاه تجدیدنظر متوقف شد.

آکادمی وبر در شهر کلگری در کانادا که به سبب عدم رعایت حقوق مذهبی دانشجویان مسلمان و عدم اجازه برپایی نماز برای آنان در سال ۲۰۱۵ توسط کمیسیون حقوق بشر جریمه شده بود، درخواست تجدید نظر به این حکم داده بود.

دو دانشجوی مسلمان که اجازه نماز خواندن در مدرسه خصوصی در کالگری را نداشتند، از مقامات این  موسسه آموزشی به دادگاه شکایت کرده بودند.

سرمد امیر و نامان صدیقی دو دانش آموز پسر سال نهم و دهم در سال ۲۰۱۱ در این مدرسه بودند. آن ها با بیان اینکه نماز بخش اجباری اعمال مذهبی دین اسلام است درخواست برای خواندن نماز در محوطه این مدرسه را داشتند، اما مقامات مدرسه به آن ها گفته بودند که نماز خواندن، رکوع و سجود جلوه واضح و آشکار دینی است و مخالف طبیعت سکولار و غیردینی این آکادمی محسوب می شود.

دادگاه حقوق بشر حکم داده بود که قوانین مدرسه بیش از اندازه سخت گیرانه و مخالف آزادی های دینی بوده و دانش آموزان حق نماز خواندن را دارند و نماز شخصی آنان قوانین مدرسه را زیر سئوال نبرده است. به گفته مدیر مدرسه این مرکز هیچ گاه اجازه اعمال مذهبی را به دانش آموزان و والدین آن  ها نداده است.

سید سهروردی امام جماعت مسجد کلگری و بنیانگذار شورای عالی اسلامی کانادا در رابطه با این حکم گفته بود که مدرسه باید به دانش آموزان اجازه دهد که دقایقی را به عبادت بگذرانند.

هنوز زمان دادگاه تجدیدنظر مشخص نشده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار