تاریخ انتشار :

در ماه مبارک رمضا

برگزاری جنبش ۳۰ روزه حجاب رمضان

جنبش «حجاب ۳۰ روزه رمضان» توسط زنان غیرمسلمان آغاز شده که هدف آن ایجاد درک بهتر از وضعیت مسلمانان و همبستگی میان ادیانی اعلام شده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از sbs، زنان غیرمسلمان پیرو ادیان مختلف، در راستای اعلام همبستگی با زنان مسلمان و به دست آوردن ادراک بهتری از شرایط و وضعیت مسلمانان، در ماه مبارک رمضان، «جنبش ۳۰ روزه حجاب رمضان» را آغاز کرده و در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان امسال حجاب به سر می کنند.

جنبش «حجاب جهانی» نخستین بار توسط نظمه خان در نیویورک آمریکا راه اندازی شده و تلاش آن درک چرایی انتخاب حجاب توسط زنان مسلمان بوده است.

نظمه خان معتقد است که مشارکت زنان غیرمسلمان در این جنبش تاثیر مهمی برای درهم شکستن کلیشه های منفی به جای خواهد گذاشت. وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما نه تنها از شرکت کنندگان مان در جنبش ۳۰ روزه حجاب رمضان هستیم. بلکه از حمایت آنان مفتخر می باشیم.

خان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: آن ها با این اقدام شان آگاهی رسانی تاثیرگذاری انجام می دهند به ویژه در دنیای غرب که مسئله حجاب به شدت مورد سوء تفاهم قرار گرفته، ما امیدواریم از طریق این جنبش بتوانیم کلیشه های منفی را که زنان محجبه در سرتاسر جهان با آن ها به طور روزمره روبرو هستند بشکنیم.

گریس لیلوید دختر ۱۱ ساله مسیحی انگلیسی، که همراه با مادرش در این جنبش شرکت کرده و جوان ترین حجابی جنبش می باشد می گوید که همکلاسی هایش تلاش وی را برای نشان دادن همبستگی با زنان مسلمان مورد تحسین و تشویق قرار داده اند.

گریس می گوید: من اول بسیار ترسیده بودم چون نمی دانستم همکلاسی هایم چه برخوردی با من خواهند داشتم. اما وقتی قدم به داخل کلاس گذاشتم آن ها همه برای من دست زدند و این بسیار خوب بود. سئوالات زیادی از من می پرسیدند که در آغاز از پس همه آن ها برنمی آمدند، اما تلاش کردم به تمام پرسش ها پاسخ بگویم.

وی در اینترنت، علت پوشش حجاب خود را این گونه توصیف کرده: من حجاب به سر کردم تا با پیش داوری ها، نفرت های دینی و اسلام هراسی مبارزه کنم و نظر بسیار قوی و محکمی در این رابطه دارم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار