تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی جکسون هایتز در نیویورک

ساخت مسجد بزرگ سه طبقه با معماری اسلامی در نیویورک

مسلمانان مرکز اسلامی جکسون هایتز در نیویورک اعلام کردند که قصد دارند ساختمان کنونی مرکز اسلامی را تخریب کرده و به جای آن یک مسجد بزرگ سه طبقه با معماری اسلامی بسازند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) جماعت اسلامی مرکز جکسون هایتز، منطقه ای در نیویورک آمریکا اعلام کردند که قصد دارند ساختمان کنونی مرکز اسلامی را تخریب کرده و به جای آن یک مسجد بزرگ سه طبقه بنا کنند و برای آغاز عملیات ساخت و ساز از شورای شهرداری درخواست مجوز داده اند.

مسلمانان اهل بنگلادش اکثریت جمعیت نمازگزاران این مسجد را تشکیل می دهند. این مسجد در کنار خیابانی در نیویورک واقع شده که معمولا به آن «بنگلادش کوچک» گفته می شود. بنگلادشی تبارها یکی از رو به رشدترین اقلیت های قومی در نیویورک هستند. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۰ هزار تن از آنان در کویینز زندگی می کرد که در مقایسه با سال ۲۰۰۹ این رقم دو برابر شده است. همین رشد سبب شده که مسلمانان بنگلادشی مکان کوچکی برای برپایی نمازهای جماعت داشته باشند. اکثریت جمعیت مسلمانان درخارج از مسجد نماز می خوانند.

به گفته نوبی حسین، مدیر مسجد، با توجه به افزایش روزافزون مسلمانان در آمریکا، ساختار کنونی مرکز که به سبک یک مکان مسکونی ساخته شده قرار است فرو ریخته شود تا یک مسجد به سبک معماری اسلامی جایگزین آن شود.

حسین می گوید که مسجد کنونی بسیار کوچک است و ظرفیت مسلمانان را تامین نمی کند. بسیاری از مسلمانان نیز برای اینکه در کنار مسجد باشند به این محله نقل مکان کرده اند.

هنوز زمان آغاز پروژه مسجدسازی مشخص نشده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار