تاریخ انتشار :

خاطره تبلیغی حجت الاسلام شیخ قمی از مبلغین فعال در دانشگاه های آمریکای لاتین

از «خوسه آنتونیو» تا «حسین» تحلیلی جالب از یک جوان تازه مسلمان شده درباره مرجعیت

آقای ابراهیم حسین اکنون حوزه ای تاسیس کرده است و جوانان مسیحی را در طرح های مطالعاتی اسلامی راهنمایی می کند و گروه هایی از نخبگان که مسلمان می شوند در همانجا با کمک تعدادی از عرب ها و لبنانی ها دروس مقدماتی حوزه را تدریس می کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) آنچه در ذیل می خوانید خاطره تبلیغی حجت الاسلام شیخ قمی از مبلغین فعال در دانشگاه های آمریکای لاتین است که در نشستی با طلاب مدرسه فیضیه بیان کرده است.

 گاهی سوال می کنند جمهوری اسلامی در بخش بین المللی آیا موفقیتی داشته است یا خیر؟ در این رابطه دو خاطره را از منطقه آمریکای لاتین بیان می کنم که  نکته اول این است که انقلاب یک نهاد پویاست که از طریق قلبها و وجدان های پاک مردم دنیا آنها را جذب می کند؛ لذا این تفکر که طرفداران انقلاب اسلامی ایران به علت حمایت های اندک مادی از آنها جذب شده اند، فکر باطل و وسوسه دشمنان خارجی و منافقین داخلی است.

یکی از دوستان تازه مسلمان که از منطقه آمریکای لاتین به ایران آمده بود، وقتی در مورد اسمش  پرسیدیم در جواب گفت «حسین»، وقتی دلیل نامگذاری اش را پرسیدیم در پاسخ گفت: ابتدا نام من «خوسه آنتونیو» بود. بعد از مسلمان شدن نام حسین را برای خودم گذاشتم و اکنون هم آمده ام با اسلام آشنا شوم و جوانان و نخبگان کشورم را به مکتب امام حسین علیه السلام دعوت کنم.

«حسین» می گفت آمریکایی ها خیلی به ما ظلم کردند. یکبار علیه آلودگی محیط زیست شرکت های استخراج معادن آمریکایی با جمعی از کارگرها راهپیمایی کرده بودیم، آمریکایی های مسلح که خود را ارباب ما می دانند در کشور و شهر خود ما به طرف ما تیراندازی کردند و زخمی شدم.

پایش را بالا زد زخم کهنه یک تیر را نشان می داد می گفت، این است چهره بدون نقاب وحشی آمریکای استعمارگر. ما از امام حسین علیه السلام یاد گرفتیم در مقابل ظالم و مستکبر ذلت نپذیریم، اسلام به ما عزت داده است.

حسین در یک منطقه کوهستانی دورافتاده درست در محل حکومت امپراتوری سرخپوستان در بالای رشته کوه های آند زندگی می کند. بالای یک کوه بسیار مرتفع در یک شهر کوچک که تنها ۳۰ هزار نفر بومی در آن زندگی می کنند. در مورد شغلش سوال پرسیدم، گفت که در کار ساخت و ساز ساختمان است و بیش از صد نفر کارگر به همراه او کار می کنند که اکثر آنها الان مسلمان هستند و حتی ماه رمضان روزه می گیرند.

حسین حتی توانسته بود یکی از عرفای مسیحی که یک فرقه پر جمعیت دارد را به اسلام دعوت کند. نکته جالب این است که بعد از مسلمان شدن حسین و تعداد دیگری از جوانان دانشجو آنقدر آمریکایی ها نگران شده اند که پنجمین پایگاه نظامی خود را در این شهر کوچک بناکرده اند.

 شبکه های صهیونیستی اسپانیایی زبان، تا بحال بیش از ۱۲ مستند در مورد حسین و مسلمان شدنش ساخته اند و در آن دروغ پردازی های زیادی کرده اند و تلاش کردند که چهره مسلمانان را در این کشور منطقه آند مخدوش کنند، این رسانه ها با نگرانی اعلام می کنند که بیم آن هست که با مسلمان شدن حسین جمعیت بیشتری از جوانان بومی به اسلام انقلابی گرایش پیدا خواهند کرد.

از حسین پرسیدم ناراحت نیستید که این همه علیه شما دروغ پردازی می کنند؟  نگاه مردم به شما منفی نشده است؟ گفت: منطقه ما اینقدر دورافتاده است که مردم کشورم حتی اسم این شهر را نشنیده اند و ما هر وقت علیه شرکت های استخراج معادن نقره آمریکایی تظاهرات می کردیم و آمریکایی ها با بیرحمی با ما برخورد می کردند، هیچ کس از مردم و مسئولین محلی به ما توجهی نمی کردند، حالا به برکت اسلام مرتب در رسانه ها حضور داریم و ما به لطف خدا امروز دیده می شویم و بعد از این تبلیغات و هجمه ها علیه ما بیش از ۲۰۰ گروه و تشکیلات مردمی که آنها هم از حضور آمریکایی ها در کشورم ناراحت هستند با ما تماس گرفتند و اعلام حمایت کرده اند و به لطف خدا هر هفته چندین نفر مسلمان می شوند و همه اینها را مدیون امام حسین( ع) و مسیر روشن ایشان هستیم.

این جوان مسلمان گفت؛ جوانان وقتی می فهمند می توانند دیندار باشند و نظام استکبار را نپذیرند برایشان بسیار جالب است؛ چون سالها کلیسا به ما آموخته بود که اگر سیلی به یک طرف صورتت زدند طرف دیگر صورتت را هم بیاور و اجازه بده باز به تو سیلی بزنند و معنای ایمان را گذشت و تسلیم در برابر دشمنان می گفتند؛ ولی امروز با یک الگوی معنوی در کربلا آشنا شدیم که مسیر عدالت و مقاومت است و به استکبار جهانی و آمریکا نه می گوید.

حسین خیلی به آیـت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب  علاقه مند است و هر وقت یک نفر مسلمان می شود یک عکس از رهبری را به ایشان هدیه می دهد.

* ما قبلا یتیم بودیم، اما دیگر یتیم نیستیم، چون سید علی خامنه ای را داریم

از حسین پرسیدم شما در این کشور که اینقدر آمریکا حضور دارد و حساس هست چرا این کار را می کنی؟

به نظرت بهتر نیست که در مورد رهبر جهان اسلام(مقام معظم رهبری) کمتر در ملا عام صحبت کنی؟ گفت: شما نمی فهمید که معنای داشتن یک رهبر مومن و انقلابی چیست! ما قبلا یتیم بودیم، اما دیگر یتیم نیستیم، چون سید علی خامنه ای را داریم. هم رهبر معنوی ماست و هم الگوی مقاومت در برابر استکبار.

یکی از کارهای جالب حسین این بود که تصویر «امام و رهبری» را روی تیشرت های سفیدی چاپ کرده بود و هر جوانی که مسلمان می شد به ایشان یک تیشرت هدیه می داد و از او می خواست که در هنگام حضور در مراسم مرکز اسلامی به تن کند. وقتی به ایران آمده بود در سفر به شهر مقدس مشهد، وقتی از زیارت امام رضا علیه السلام برگشتیم در میدان آب قرار گذاشته بودیم، دیدم دورش چند نفر جمع شدند و با صدای بلند دارند بحث می کند، چند تا جوان با ظاهری کاملا غربی دارند با انگلیسی با او صحبت می کنند.

متاسفانه این جوانها داشتند به انقلاب اسلامی انتقاد می کردند و به او اعتراض داشتند که چرا مسلمان شده است!! حسین محکم جواب می داد و استدلال می کرد، می گفت شما در کشتی هستید و نمی فهمید وقتی کسی در اقیانوس تنها و بی کس رها شده باشد چه بلاهایی سرش می آید و از هر طرف کوسه های گرسنه می خواهند او را بدرند، شما نعمت امنیت و استقلال دارید شما معنای زورگوئی آمریکایی ها را ندیدید.

این مسلمان آمریکای لاتین  ادامه داد: ندیدید که وقتی صبح سر مزرعه ات بروی و ببینی که یک شرکت آمریکایی به زور زمین کشاورزی که از پدرانت به ارث برده ای را به زور تصاحب کند و بعد آب رودخانه را آلوده کند و هرچه فریاد بزنی تنها جوابشان کتک زدنت باشد، چقدر در آور است. ایران بهشت مومنین است؛

ما چون مسلمان شدیم تحت فشار هستیم؛  چون یاد گرفتیم برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم متهم هستیم؛ شما آزادید هر جور خواستید زندگی مومنانه داشته باشید؛ من حسرت دارم که روزی دو فرزندم را به یک مدرسه اسلامی بفرستم که در مدرسه به او آموزش های جنسی و غیر اخلاقی ندهند.

در آخرش چشمهایش پر از اشک بود و می گفت: قدر رهبر را بدانید رهبر همه ما هست رهبر مسلمانان و همه مستضعفین هست اگر روزی شما رهبر را تنها بگذارید ما او را تنها نخواهیم گذاشت. (البته معمولا وقتی تازه مسلمانان ایران می آیند مواردی از این قبیل هر از چند گاهی پیش می آید و برخی جوانان غربزده تلاش می کنند با ایشان بحث کنند که چرا غرب را رها کردید و مسلمان شدید و به مسلمان شدن این افراد اعتراض می کنند.)

* کشوری که تا به حال هیچ روحانی در آن پا نگذاشته است

آنها فهمیده اند که تنها راه موفقیت مبارزه با آمریکاست. جالب است بدانی که در این کشور تا بحال هیچ روحانی ایرانی پا نگذاشته است، ولی حقانیت اسلام آنقدر روشن است که گروه گروه جوانان این کشور در شهرهای مختلف حلقه های مطالعاتی شهید مطهری تشکیل دادند و در خانه هایشان نماز جماعت و مراسم افطاری ماه رمضان و نیز عزاداری برای امام حسین (ع) برگزار می کنند.

سال گذشته گزارشی در کنگره آمریکا درباره مسلمانان این کشور منتشر شد. نماینده سازمان سیا در شورای روابط خارجی سنای آمریکا بسیار مضطرب گزارش می داد: «اینها شیعه شدند، مسلمان عادی نیستند، معتقدند که علی(ع) پسر حضرت محمد (ص )امام اول ایشان است. اینها از ایران خط می گیرند، نمی توان اجازه داد که در آمریکای لاتین چنین گروه هایی شکل بگیرد.»

این حسین هیچ کمکی هم از ایران دریافت نمی کند، برخلاف مطالب خلاف واقعی که گفته می شود که ایران دارد هزینه می کند اینها دروغ پردازی غربی ها است. عربستان و ترکیه هر سال میلیون ها دلار هزینه می کنند و مسجد می سازند و چندصد نفر روحانیون جماعت تبلیغ پاکستانی و شیوخ الازهر هر ساله با هزینه های گزاف به سراسر دنیا به ویژه آمریکای لاتین اعزام می شوند و حتی در برخی موارد ما اطلاع داریم که سفارت ایالت متحده آمریکا مستقیما از ایشان حمایت می کند و سفیرآمریکا از مساجد ایشان بازدید می کند، اما حقیقت این است که در قاره ای که مردم ظلم و ستم استعمار را با گوشت و پوست خود لمس کرده اند، اسلام سکولار و صهیونیست وهابی جواب نمی دهد و نمی تواند جوانان را جذب کنند، لذا گروه های جوانان مومن در همان مراکز وهابی شکل می گیرد که به دنبال مطالعه آثار شهید مطهری هستند و عاشق انقلاب اسلامی و رهبری عزیز می شوند.

متاسفانه در عرصه فرهنگی در آمریکای لاتین ضعف های زیادی وجود دارد حتی در بسیاری از این کشورها ایران حتی یک سفارت خانه و یا رایزنی فرهنگی ندارد و آنچه هست اکثرا توسط خود مردم بومی تاسیس و اداره می شود و الحمدلله مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین تحت اشراف یکی از علماء که سالهاست در آمریکای لاتین حضور تبلیغی داشته است شکل گرفته و صدها نفر طلبه زباندان مسلط به اسپانیایی و پرتغالی تربیت کرده است. لذا باید دانست همه ما می توانیم برای تحقق دستور رهبر عزیزمان جهت «آتش به اختیار» در فعالیت های فرهنگی به ویژه در تبلیغ اسلام اصیل انقلابی و تفکرات عمیق رهبر عزیز انقلاب تلاش کنیم و مطمئن باشیم که  این عشق و محبت به حق و حقیقت است که ایشان را به اسلام و مکتب اهل بیت علیه السلام جذب می کند لذا نباید نگران کم لطفی برخی مسولین و عدم حمایت مالی ایشان باشیم چون آن چیزی که افراد را به اسلام جذب می کند، پول نیست بلکه اخلاص و تلاش خستگی ناپذیر مبلغین زباندان است.

حجت الاسلام شیخ قمی به خاطره دیگری اشاره کرد و گفت:

یک جوان تازه مسلمان دیگر ایران آمده بود که نام او نیز «حسین» بود می گفت اسم کامل ابراهیم حسین است. که اسم ابراهیم را وقتی در مسجد اهل سنت مسلمان شده برایش انتخاب کرده اند و اسم حسین را خودش روز اربعین انتخاب کرده است.  می گفت من با اهل سنت پاکستان می رفتم آمریکا و کار می کردم و بین آنها مسلمان شدم. یک بار مرا فرستادند در جامعه دمشق که درس وهابیت فرا بگیرم. آنها یاد داده بودند که تمام مشکلات جهان زیر سر شیعیان است و اینها مسلمان نیستند و کافرند.

از او پرسیدم چطور از درس های وهابیت شیعه شدی، گفت: بعد از دوره که گذشت بچه ها گفتند یک سر به بیروت برویم. گفتیم خب آنجا که هوا خوب است و عروس خاورمیانه است و برویم و یک سری بزنیم. در بیروت یکی دو نفر از مغازه دارها را دیدم که  شیعه هستند و برایم جالب بود که می گفتند ما مسلمانیم. بعد که بیشتر آشنا شدیم، گفتند ما در ضاحیه برنامه ای داریم بیا باهم برویم. رفتیم و دیدم سیاهی به در و دیوار زده اند. گفتم جریان چیست قضیه را تعریف کردند که اربعین امام حسین (ع) است که پسر پیامیر (ص) بوده است. من تعجب می کردم که اصلا امام حسین (ع) کیست.  این برنامه را شرکت کردم و دلم شکست و یک سیدی که انگلیسی بلد بود ۵۰ شب نشست برای من صحبت کرد. دیدم تصاویری از سه سید نصب کرده اند. پرسیدم این ها چه کسانی هسستند؟ گفتند امام خمینی و امام خامنه ای و سید نصرالله هستند.

همین آقای ابراهیم حسین اکنون حوزه ای تاسیس کرده است و جوانان مسیحی را در طرح های مطالعاتی اسلامی راهنمایی می کند و گروه هایی از نخبگان که مسلمان می شوند در همانجا با کمک تعدادی از عرب ها و لبنانی ها دروس مقدماتی حوزه را تدریس می کنند.

یکی از دوستان طلبه فاضل که برای تبلیغ به این مرکز اسلامی سفر کرده بود، چند وقت گذشت دیدم ابراهیم حسین پیام داده که ما این را نمی خواهیم. خیلی نگران شدیم پرسیدیم آیا مشکلی دارد؟ حسین گفت: راستش یک نفر از تازه مسلمانان آمده مسئله شرعی بپرسد، ایشان پرسیده مقلد چه کسی هستید؟ مگر ما غیر از آیت الله خامنه ای کس دیگری را داریم؟ برای ایشان توضیح دادم که ما به لطف خدا در قم مراجع زیادی داریم که به برکت وجود ایشان حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی شکل گرفته است و همه ایشان انقلابی و وجود های نورانی هستند و مانعی ندارد که جوانان با ایشان آشنا شوند و خودشان از هر مرجعی که خواستند تقلید کنند و این خودش برکات زیادی دارد و البته من خودم مقلد مقام معظم رهبری هستم و اگر کسی سوال کند اینطور جواب می دهم.

* تحلیلی جالب از یک جوان تازه مسلمان شده درباره مرجعیت

وقتی به حسین درباره مراجع توضیح دادم گفت نه حاج آقا ظاهرا شما هم توجیه نیستید که در این کشور ما نیاز داریم که یک مرجع را معرفی کنیم که هم مرجعیت دینی داشته باشد هم زعیم سیاسی باشد و شروع کرد به من توضیح دادن که چرا بر معرفی رهبری به عنوان مرجع اصرار دارد. برای من خیلی جالب بود که یک نفر تازه مسلمان چنین تحلیل هایی داشته باشد، گاهی این مسائل در قم در حوزه فقط مطرح می شود که طبیعتا نظرات مختلف هست ولی اینکه یک نفر تازه مسلمان چنین تحلیلی داشته باشد برای خود من جالب بود.

بسیاری از مردم دنیا امروز از استکبار جهانی خسته شده است، دنبال رها شدن از ظلم و استکبار و نظام سلطه هستند، نخبگانی که تحقیقات وسیع انجام می دهند بعد از سالها مطالعه علی رغم همه تبلیغات ضد اسلامی و ضد ایرانی تنها الگوی مقابله در برابر نظام استکبار را الگوی موفق انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری می داند و همه دنیا امروز منتظرند که با الگو گیری از حضرت سید الشهدا علیه السلام راه را برای ظهور آماده کنند.

هر سال صدها نفر با پس انداز حقوق کم خود تلاش می کنند در مراسم عظیم پیاده روی اربعین شرکت کنند.

ما در حوزه های علمیه نباید رسالت خطیر انقلابی خود را فراموش کنیم و این مسیر به لطف الهی روشن است و پیروزی مومنین را خدا اراده کرده است و اگر امروز در حمایت از اسلام و انقلاب و رهبر عزیز و مجاهدمان و نیز عمل به تکلیف انقلابی در حوزه ها کوتاهی کنیم و اجازه بدهیم که سکولارها در حوزه ها نظریه پردازی کنند و متحجرین و ضد انقلابها حوزه را از انقلاب و سیاست جدا کنند، تاریخ از ما نخواهد گذشت.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّـهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّـهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ ۚذَلِکَ فَضْلُ اللَّـهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ ۚ وَاللَّـهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ ﴿۵۴﴾

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


  1. اسفندیار بیاتی گفت:

    باسلام و عرض ادب و احترام، خیلی عالیه و منهم لبنان و سوریه و کربلا و نجف بودم متاسفانه یا خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این کشورها طرفدار زیادی دارد برعکس عده ای در داخل ایران اسلامی قدر نعمت و عافیت و امنیت و آرامش و استقلال و…. را نمیدانند، اجرکم عندالله انشاالله

آخرین اخبار