تاریخ انتشار :

دانشکده مطالعات اسلامی لندن

چهارمین همایش مطالعات شیعه

دانشکده مطالعات اسلامی در لندن چهارمین همایش «مطالعات شیعی» را با حضور شخصیت ها و اندیشمندان بین المللی برگزار کرد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از iraaqi، چهارمین همایش مطالعات شیعه با حضور دهها اندیشمند، متخصص و عالم در زمینه مطالعات شیعی از کشورهای مختلف جهان در دانشکده مطالعات اسلامی لندن برگزار شد.

دکتر«عیسی جهانگیری» رئیس دانشکده مطالعات اسلامی در لندن دراین باره گفت: از اهداف برگزاری این همایش ایجاد شبکه ای از متخصصان در زمینه مطالعات شیعی است تا در طول این همایش یکدیگر را بشناسند و ارتباطات آکادمیکی برپا کنند و همچنین جدیدترین اطلاعات و رویدادهای در زمینه مطالعات شیعه را ارایه دهند.

دکتر جهانگیری افزود: یکی از مهمترین نتایح این همایش ارایه جدیدترین داده ها و اطلاعات علمی مربوط به تحقیقات شیعی است و امروز پس از گذشت چهار سال می توان گفت که بیشترین متخصصان مطالعات شیعی خواه مسلمان یا غیر مسلمان فعالت های دانشکده مطالعات اسلامی لندن را می دانند و در اینجا ارتباطات آکادمی بین آنها و دانشگاه مختلف دیگر که در این زمینه در جهان فعالیت می کنند، برقرار است.

وی ادامه داد: فرق همایش امسال با سالهای گذشته افزایش ۲۰ درصدی دریافت مقالات است، به طوری که بیش از ۱۶۰ خلاطه مقالع از کشورهای مختلف جهان دریافت کردیم و از میان آنها ۴۷ مقاله را هیئت داوران انتخاب کردند و در این همایش دو روزه ارایه شد.

رئیس دانشکده مطالعات اسلامی در لندن درباره موضوعات و محورهای مقالات گفت: این موضوعات کلی با عنوان مطالعات شیعه است، زیرا مطالعات شیعه موضوعی جدیدی در غرب به شمار می آید، به همین دلیل ما این موضوع کلی را اعلام کردیم، اما شرکت کنندگان مقاله ها را در زمینه های مختلف از جمله مطالعات منطقه ای مربوط به مطالعات شیعی، مطالعات اخلافی، مطالعات تاریخی، مطالعات کلامی ، مطالعات تفسیری ارایه دادند.

وی ادامه داد: ما مقاله های خوبی در همه نشست های تخصصی این همایش داریم، اما می توان گفت که موضوعات عقلی و فلسفی در مطالعات شیعی ، همچنین تحقیقات در زمینه اندیشه معاصر شیعی و تحقیقات درباره دیدگاه اندیشمندان شیعه معاصر از کیفیت بهتری برخوردار بوده است؛ علاوه بر این از موضوعات مورد توجه تحقیقات درباره شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی رضی بوده است، اگر چه زبان برخی از پژوهشگران فارسی یا عربی نبوده است، اما تحقیقات جامع و کاملی را تقدیم کردند.

جهانگیری گفت: شرکت کنندگان در این همایش از کشورهای اروپایی، آمریکا، خاورمیانه از جمله عراق و ایران حضور داشتند.

رئیس دانشکده مطالعات اسلامی در لندن تاکید کرد: ما نتایج سه دوره پیشین را در یک کتاب به صورت مستقل منتشر کردیم و همچنین مقالات برجسته را که از ویژگی «ای .اس. اس» در مجله مطالعات شیعی برخوردارند، منتشر خواهیم کرد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار