تاریخ انتشار :

مدیر انتشارات SAL در لندن

استقبال غیرمسلمانان، به ویژه مسیحیان، از کتب اسلامی

مدیر انتشارات SAL در لندن که سه دهه سابقه‌ در زمینه کتب اسلامی، علوم قرآنی ودانشگاهی دارد، با اشاره به استقبال غیرمسلمانان، به ویژه مسیحیان، از کتب اسلامی گفت: آن‌ها می‌خواهند کتاب‌هایی بخوانند تا ایدئولوژی اسلامی را بهتر بشناسند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  سید احمد لولاآور بیان داشت: به طور کلی منابع اسلامی در ایران جزو کتاب‌هایی است که بسیار مورد تقاضا است. همچنین، آثار اسلامی و قرآنی که به زبان انگلیسی ترجمه شده یا به زبان انگلیسی نگاشته شده، مورد استقبال پژوهشگران و محققان اسلامی و از طرفی مورد استقبال غیرمسلمان‌ها در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی است.

وی افزود: این قشر می‌خواهند کتاب‌هایی در زمینه اسلام بخوانند تا ایدئولوژی اسلامی را بهتر بشناسند. در این میان از دایره‌المعارف‌های اسلامی استقبال بسیار زیادی می‌شود. افراد مذهبی یا کسانی که فعالیت مذهبی دارند بیشتر سراغ این گونه کتاب ها را از ما می‌گیرند.

مدیر انتشارات SAL که برای سی و یکمین بار است که در نمایشگاه شرکت می‌کند، تفاوت اصلی نمایشگاه امسال با سال‌های دیگر را در مکان برگزاری، مشکلات گمرکی و حواله ارزی و تأخیر در آماده سازی غرفه‌ها دانست و توضیح داد: امسال فضای بیشتر و مناسب‌تری در اختیار ما گذاشته شده است. هرچند، تأخیر در آماده‌سازی غرفه‌ها و تحویل کتب خارجی از سوی گمرک باعث شد شرکت ما و چند شرکت دیگر روز افتتاحیه از ساعت ۲:۳۰ تا ۵ صبح درگیر چیدن کتاب‌ها باشیم. در مجموع، امسال برخلاف سال های گذشته آماده سازی نمایشگاه خیلی به تأخیر افتاد.

وی از قدرت خرید پایین دانشجویان و سایر مخاطبین اظهار تأسف کرد و گفت: ای کاش وزارت ارشاد مانند سابق بودجه‌ای برای ارائه تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌داد. اکنون حتی پژوهشکده‌ها بعضاً نمی توانند کتاب بخرند و فقط دانشگاه‌های بزرگ قدرت خرید عمده کتاب را دارند. اگر واقعاً بشود که وزارت ارشاد به سبک اولیه برگردد و مانند سابق اعتبار ارزی در اختیار خریداران بگذارد و از این طریق تخفیف به دانشجویان بدهد، قدرت خرید دانشجویان بالا می‌رود و این به نفع دانشگاه نیز هست.

لولاآور در پایان درباره مشکلات واردات کتاب گفت: این مشکلی اساسی است که می‌گویند کتاب، بدون انتقال ارز. این یعنی هرچقدر بخواهیم می‌توانیم کتاب بیاوریم و هیچ احتیاجی به انتقال ارز نیست، خب اگر بدون انتقال ارز است دیگر ثبت سفارش لازم نیست. اما دولت می‌گوید همه چیز باید ثبت سفارش شود. مسئله ثبت سفارش برای کتاب بدون انتقال ارز مشکل ساز شده است، ما نمی‌توانیم به راحتی کتاب وارد کنیم. وقتی این نمایشگاه به پایان برسد و ما بخواهیم کتاب وارد کنیم مشکل گمرکی خواهیم داشت.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار