تاریخ انتشار :

مؤسسه علوم نهج البلاغه وابسته به آستان مقدس حسینی

انتشار کتاب تاثیر نهج البلاغه در تفاسیر امامیه

به تازگی از سوی مؤسسه علوم نهج البلاغه وابسته به آستان مقدس حسینی کتابی با عنوان “أثر نهج البلاغه فی تفاسیر الإمامیه فی القرن الخامس عشر الهجری” اثر شیخ محسن الخزاعی به زبان عربی منتشر شد

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به تازگی از سوی مؤسسه علوم نهج البلاغه وابسته به آستان مقدس حسینی، کتابی با عنوان “أثر نهج البلاغه فی تفاسیر الإمامیه  فی القرن الخامس عشر الهجری” اثر شیخ محسن الخزاعی به زبان عربی منتشر شد.

عمار الخزاعی مسئول تبلیغات مؤسسه علوم نهج البلاغه در این زمینه، گفت: این کتاب با هدف کشف تاثیر نهج البلاغه در فهم متن قرآن و تولید یک الگوی تفسیری فراگیر و شامل نگاشته شده است.

وی افزود: مقید شدن نام کتاب با قید قرن ۱۵ هجری نیز به خاطر ویژگی این قرن است؛ چراکه یک مدرسه تفسیری بزرگ در این قرن شکل گرفت که توانست تولیدات تفسیری بدیعی را ارائه کند.

خزاعی ادامه داد: کتاب از یک مقدمه و سه فصل و یک خاتمه تشکیل شده و فصل اول به بررسی تلاش امیرالمؤمنین علیه السلام در زمینه خدمت به قرآن کریم؛ فصل دوم به بررسی مصدر بودن نهج البلاغه در تفسیر و فصل سوم نیز به بررسی سطوح به کارگیری نهج البلاغه در تفاسیر امامیه در قرن ۱۵ هجری می پردازد و خاتمه کتاب نیز شامل توضیحاتی درباره مهم ترین نتایج این پژوهش است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار