تاریخ انتشار :

جامعه اسلامی هادسون

شروع به ساخت مرکز اسلامی جدید در هادسون

اعضای جامعه اسلامی هادسون در نیویورک آمریکا طی نشستی گردهم آمده و مراسم کلنگ زنی ساخت یک مرکز اسلامی جدید را برگزار کردند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    اعضای جامعه اسلامی هادسون، شهری در شهرستان کلمبیا واقع در ایالت نیویورک آمریکاگردهم جمع شدند تا  مراسم کلنگ زنی آغاز ساخت یک مرکز اسلامی جدید را برگزار کنند.

طبق نوشته سایت مرکز اسلامی که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده، این ساختمان فرهنگی جدید که برای مسلمانان تاسیس می شود شامل یک کتابخانه، سالن های نمازخانه جداگانه برای مردان و زنان و همچنین کلاس های درس برای دانش پژوهان مسلمان خواهد بود.

در این درحالی است که در روزهای آغازین اعضای مسجد نمازهای جماعت شان را در یک زیرزمین کوچک در ساختمان کنونی برگزار می کردند و در سال ۲۰۰۱ با افزایش تعداد نمازگزاران و با اجازه شهردار، از پارکینگ مرکز برای برپایی نمازهای جماعت استفاده کردند.

شیرشاه میزان، از داوطلبان مرکز و یکی از اعضای شورای شهر گفت: جامعه ما در حال رشد روزافزون بود و فضای کافی برای برپایی نمازهای جماعت نداشتیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم در جای بزرگتری نماز بخوانیم. اکنون نیز تصمیم داریم ساختمان جدیدی را احداث کنیم.

وی افزود: این تنها یک نقشه ساده و عادی بود تا اینکه روز به روز با جمع آوری کمک های مادی از سوی اعضای جامعه و دوستان، به این هدف نزدیک تر شدیم. ما راه طولانی و سختی را در پیش داریم.

به گفته میزان انتظار می رود پروژه ساخت مسجد ۱٫۵ میلیون دلار هزینه دربرداشته باشد و این بانیان مرکز اسلامی تاکنون موفق به جمع آوری کمتر از نیمی از بودجه لازم شده است. ساخت این مرکز اسلامی یک سال و نیم به طول خواهد انجامید.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار