تاریخ انتشار :

زیمبابوه

تأسیس مرکز «مطالعات اسلامی»

در دیدار رایزن فرهنگی ایران با ایتای مواتی، رئیس دانشکده هنر دانشگاه زیمبابوه مقرر شد «مرکز مطالعات اسلامی» در این دانشگاه تأسیس شود.

 به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ رضا عسگری، رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه، چهارم اردیبهشت‌ماه ضمن حضور در دانشگاه زیمبابوه با ایتای مواتی، رئیس دانشکده هنر این دانشگاه، دیدار و درباره توسعه روابط علمی و دانشگاهی گفت‌وگو کرد.

مواتی ضمن ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های آکادمیک و فرهنگی و علاقمندی دو جانبه برای گسترش گونه‌های مختلف مشارکت، به اهمیت وجود ارتباطات آکادمیک به ویژه رابطه زیمبابوه با جمهوری اسلامی ایران به خاطر وجود عنصر «انقلابی‌گری» اشاره کرد.

رئیس دانشکده هنر دانشگاه زیمبابوه افزود: برای رسیدن هرچه سریعتر به اهداف مشترک باید با تکیه بر روحیه انقلابی به پیشبرد اهداف خودمان بیاندیشیم.

وی همچنین، به رابطه مطلوب فی مابین دانشگاه زیمباوه و رایزنی فرهنگی ایران اشاره و بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو سویه تأکید کرد.

عسگری در سخنانی، با تشریح برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران برای گسترش تعاملات با این دانشگاه گفت: تقویت همکاری با دانشگاه زیمبابوه که برترین مؤسسه آموزش عالی کشور به شمار می‌آید از اولویت‌های اصلی رایزنی فرهنگی ایران است و باید با برنامه‌ریزی‌های چند سویه بتوانیم ارتباطی در خور فرهنگ‌های دو کشور برقرار کنیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در زیمباوه پیشنهاد برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با موضوع «ایران‌شناسی» در کنار نشست‌ها و سمینارهای علمی را داد.

در ادامه این دیدار، طرفین نسبت به تأسیس مرکز «مطالعات اسلامی» در مرکز مطالعات ادیان و برگزاری دومین دوره اسلام‌شناسی در سال تحصیلی آینده تأکید کردند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار