تاریخ انتشار :

اسلام هراسی در امریکا

ممانعت مقامات آمریکایی از ورود یک زن نویسنده مسلمان استرالیایی

مقامات مرزی آمریکا مانع ورود یک زن مسلمان استرالیایی به خاک آمریکا شدند و او را از این کشور اخراج کردند.

   به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)یک فعال و نویسنده زن مسلمان استرالیایی روز پنج‌شنبه اعلام کرد، مقامات آمریکایی از ورود وی به این کشور جلوگیری کردند.

این فعال که «یاسمین عبدالمجید» نام دارد در این باره گفت: مقامات آمریکایی پس از ممانعت از ورود وی به آمریکا، او را به زور سوار هواپیمایی کردند که از این کشور به مقصد استرالیا پروار می‌کرد. این فعال قرار بود در یک مراسم سخنرانی شرکت کند.

وی که از مدافعان حقوق جوانان، زنان و افراد دارای فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف است در این باره گفت: پس از نشستن هواپیما در آمریکا، مقامات مرزی این کشور مانع ورود وی به خاک آمریکا شدند و او را از این کشور اخراج کردند.

وی افزود: تقریبا سه ساعت پس از آنکه هواپیمای من در مینیاپولیس به زمین نشست، دوباره سوار هواپیمایی شدم که به مقصد استرالیا پرواز می‌کرد. به نظر می‌رسد، قوانین ضد مهاجرتی (در آمریکا) به خوبی جواب می‌دهد، حتی با وجود آنکه من گذرنامه استرالیایی دارم.

عبدالمجید قرار بود به منظور شرکت در کنفرانسی به نیویورک سفر کند. موضوع سخنرانی وی در این کنفرانس راههای مقابله با ایجاد تنفر در فضای مجازی علیه زنان مسلمان بود. این کنفرانس قرار است در تاریخ هجدهم آوریل و توسط موسسه پن اینترنشنال که از موسسات حامی آزادی بیان در جهان است برگزار شود.

این فعال مسلمان در این باره گفت مقامات آمریکایی، تلفن همراه و گذرنامه وی را ضبط و روادید او را لغو کردند. هنوز مشخص نیست علت این اقدام مقامات آمریکایی چیست.

عبد المجید در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: آنهایی که می گویند جهان بدون مرز است، افرادی هستند که رنگ گذرنامه های آنها، یا محل تولد آنها، همانی است که باید باشد.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار