تاریخ انتشار :

نورا فاطیما٬

گفتگو با بانوی تازه مسلمان شده فیلیپینی

بانوی تازه مسلمان و شیعه اهل کشورفیلیپین، مسیر ایشان در پیمودن و تشرف به مذهب تشیع مورد بحث قرار داده است. خانم “نورا فاطیما” مسیری را از الحاد به اسلام و بالاتر از آن به تشیع پیموده است. وی ابتدا در دانشگاه مسیحیان مانیل در فیلیپین مشغول به تحصیل بود و سپس وارد دانشگاه ماندالیونگ شد.

 

phpThumb (1)

 

به گزارش رهیافتگان-  زهرا کریمی/ بانوی تازه مسلمان و شیعه اهل کشورفیلیپین، مسیر ایشان در پیمودن و تشرف به مذهب تشیع مورد بحث قرار داده است. خانم “نورا فاطیما” مسیری را از الحاد به اسلام و بالاتر از آن به تشیع پیموده است. وی ابتدا در دانشگاه مسیحیان مانیل در فیلیپین مشغول به تحصیل بود و سپس وارد دانشگاه ماندالیونگ شد.

وی درباره تشرفش به اسلام گفت: بهترین لحظه تمام زندگانی من زمانی بود که شهادتین را گفته و مسلمان شدم. پیش از آن که اسلام وارد زندگانی من شود هیچ وقت فرد معتقدی نبودم. در تمام دوران کودکی و نوجوانی ام هیچ مسلمانی را ملاقات نکرده بودم. در آن دوران مشکلات و سختی های بسیاری در زندگی شخصی ام داشتم چنان که با وجود الحاد از شدت تنهایی گاهی با خود می اندیشیدم باید برای حل مشکلات با کسی، خدایی صحبت کنم. اما افراد به اصطلاح راهنمایی که من را برای ارتباط با خدایانی راهنمایی می کردند بیشتر بر آشفتگی های ذهنی ام می افزودند. دنیای امروز کمبودهای فراوانی دارد که انسان را راضی نمی کنند. غرب مدرن فاقد دیسیپلین و راه کامل و راضی کننده ای برای زندگی است، برعکس آنچه بعدها در اسلام دیدم.

فاطیما ادامه داد: همین مسایل من را برای تحقیق و تفحص در مورد خدای حقیقی ترغیب کرد. من آن زمان در مورد ادیان مختلفی تحقیق کردم و اصول هر دین را مورد مطالعه قرار دادم. همچنین راه و روش هر دین برای زندگی را خواندم و در میان ادیانی که من مطالعه کرده بودم اسلام را بیشتر از سایرین پسندیدم و جذب آن شدم. آیتم های متفاوتی در شکل گیری اعتقاد من به دین اسلام تاثیرگذار بودند. مطالعه کتب اسلامی و تماشای کانال های تلویزیونی اسلامی مرا بیشتر با اسلام آشنا و بیشتر جذب آن کردند.اما آشنایی با اسلام و آموختن اعتقادات اسلامی تنها اولین قدم بود و باید برای بیشتر دانستن مسلمانان را ملاقات می کردم تا با زندگی اسلامی از نزدیک آشنا شوم. برای ادامه تحصیل از روستای زادگاهم به شهر بزرگی مهاجرت کرده بودم و همین امر امکان دسترسی به مسلمانان را برایم فراهم می کرد.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسلمانان با شخصیت پیامبر اسلام آشنا شدم. صبر حضرت رسول مرا عمیقا به خویش جذب کرد. با مطالعاتی که از زندگانی ایشان داشتم به این نکات رسیدم که پیامبر اسلام (صلی الله علیه واله) در همه موقعیت ها صبر پیشه می کردند. در مواجهه با اشخاص مختلف اعم از مومن و کافر صبور بودند. حتی در برابر دشمنان صبورانه رفتار می کردند. از سوی دیگر علم لدنی حضرت و درک وفهم والایشان من را جذب کرد. در عین حال حضرت در برابر خالق خویش خاضع و خاشع بوده اند و همه این خصایل انگیزشی در من به سوی اعتقاد عمیق تر به اسلام ایجاد کرد. برای این که تصمیم بهتری گرفته شود نباید مغرضانه قضاوت کرد. نبایست تنها به آنچه می بینم و یا می شنویم بدون عمیق شدن در ریشه مساله بسنده کنیم. انتقادات و تبلیغات سوء بسیاری علیه اسلام و مسلمانان وجود دارد اما اگر قضاوت منصفانه داشته باشیم، اگر منصفانه گوش کنیم و ببینیم، منصفانه تحقیق کنیم و در مورد مسایل مختلف مطالعه داشته باشیم به عقیده من قطعا به این مضمون خواهیم رسید که اسلام در تمام ابعاد خویش کامل است.

فاطیما افزود: ناب بودن دین مبین اسلام برایمان اثبات خواهد شد و خواهیم دید که تعالیم این دین همه ابعاد زندگی را در بر می گیرد. قطعا حب و بغض ها و یا تعصبات شخصی یا گروهی منجر به اتهام زدن به اسلام و مسلمین است چرا که مطالعه دقیق و عمیق اسلام ناب منجر به روشن شدن مسایل می شود. امروزه مکتبی چون اسلام در سراسر جها مورد نیاز است. اگرچه رسانه ها با تعصبات و غرض های خویش تصویر نادرستی از اسلام ارائه می دهند اما هر فرد محکم و متفکری تحت تاثیر این تبلیغات قرار نخواهد گرفت. من فکر می کنم همه، انسان های خوب را دوست دارند و این همان چیزی است که اسلام تعلیم می دهد. اسلام این قدرت را به فرد می دهد که تفکر منطقی و منتقد داشته باشند.

وی در مورد پذیرش حجاب اسلامی خود تصریح کرد: علی رغم پذیرش دین مبین اسلام و احکام و دستورات آن، ابتدا برایشان بسیار دشوار بوده تا با حجاب اسلامی در جامعه ظاهر شوند چراکه به چنین پوششی عادت نداشتند اما رفته رفته به آن عادت کرده و خوشبختانه اطرافیانش با این پوشش در کشور فیلیپین آشنایی داشتند و در میان آنان احساس ناراحتی نمی کرده است. اکنون با حجاب احساس راحتی بسیاری دارم درست عکس گذشته که بدون آن احساس راحتی می کردم. در واقع با حجاب حس زیبایی بیشتری دارم و بدون آن ناراحت هستم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار