تاریخ انتشار :

دهلی‌نو

نخستین نشست تربیتی دینی ویژه ایرانیان مقیم هند

نخستین نشست تربیتی زندگی قرآنی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نخستین نشست تربیتی دینی از سلسله نشست‌های زندگی قرآنی ویژه ایرانیان مقیم هند با حضور حجت‌الاسلام  محمدرضا صالح، رئیس جامعهالمصطفی (ص) العالمیه در هند و جمعی از مسئولان و کارکنان نهادها، دانشجویان، ایرانیان مقیم و خانواده‌های آنان در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو، برگزار شد.

این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز و با سخنان حجت‌الاسلام صالح درباره نکات تربیتی و آموزه‌های آیاتی از سوره مبارکه «شمس» ادامه یافت.

وی پس از مقدمه‌ای درباره ویژگی‌های نوعی از سخن گفتن خدا با ما گفت: این امر علاوه بر نوعی توجه دادن و فن بیان برای خدا برای جذب بندگان که امروز شعرا هم از آن بهره می‌برند، نشان دهنده دو ویژگی دیگر است؛ یکی آن که ما به چیزهایی قسم یاد می‌کنیم که برایمان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و دوم اینکه این قسم نشان دهنده و مقدمه‌ای برای موضوع مهمی است که برایش قسم یاد می‌کنیم.

رئیس جامعهالمصطفی (ص) العالمیه در هند، توجه به نفس و پاک‌کردن آن را مهمترین رُکن برای دوری از گناه دانست و سرپیچی از فرمان الهی را نیز که در آیات انتهایی سوره درباره «قوم ثمود» آورده شده است، متذکر شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار