تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی هنگ کنگ

تلاش برای ساخت مسجد جدید در شونگ شویی هنگ گنک

انجمن اسلامی هنگ کنگ اخیراً تلاش‌های خود را برای ساخت مسجدی این منطقه که جمعیت مسلمان آن رو به افزایش است، از سر گرفته است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از سات چاینا مورنینگ پست؛ برای انجام این پروژه هزینه‌ای معادل با ۱,۲۷ میلیون دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. انجمن اسلامی هنگ کنگ اعلام کرده که ساخت مسجد برای مسلمانان محلی که مدت‌ها است برایشان امکاناتی در نظر گرفته نشده است، هم برای برگزاری نماز و هم جهت گردهم‌‌آیی‌‌های اجتماعی ضروری است.

آغاز پروژه ساخت مسجد از مناطق جدید شونگ شویی خواهد بود که در آن جمعیت مسلمانان محلی رشد زیادی داشته است اما هیچ مسجدی در آنجا وجود ندارد. ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مسلمان در هنگ‌کنگ سکونت دارند. بسیاری از آن‌ها را مهاجرانی از کشورهایی مانند پاکستان، هند، مالزی و اندونزی تشکیل می‌دهند و جمعیت مسلمانان چینی‌تبار نیز حدود ۴۰ هزار نفر است.

هنگ کنگ در حال حاضر دارای پنج مسجد دائمی و یک مسجد موقت است. همچنین ده‌ها مدرسه اسلامی نیز در سراسر هنگ‌کنگ وجود دارد. کمبود فضای مناسب باعث شده است بسیاری از مسلمانان در فضاهایی غیر از مسجد موقت نماز بخوانند.

ایده پروژه ساخت مسجد در شونگ شویی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ مطرح شد. انجمن اسلامی هنگ کنگ در سال ۲۰۰۶ زمینی را به قیمت ۱,۲۴ میلیون دلار خریداری کرد و انتظار می‌رفت این پروژه تا سال ۲۰۱۱ تکمیل شود اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

عربستان سعودی در سال ۲۰۰۹ متعهد به تأمین مالی این پروژه شده بود اما دو سال پیش اعلام کرد به دلیل سقوط جهانی قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی دیگر قادر به حمایت مالی از این پروژه نیست. بنابراین مسئولان پروژه به منظور کاهش هزینه‌ها، طرح ساخت مسجد را تغییر دادند و کمپینی برای جمع‌آوری هزینه لازم از طریق کمک‌های مردمی راه انداختند که تاکنون تنها ۳۸ هزار دلار جمع‌ شده است.

قرار است جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی بیشتر برای ساخت این مسجد مراسمی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت در تالار عمومی مسجد ون چای برگزار شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار