تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی کیلکنی در جمهوری ایرلند

طرح ساخت یک مسجد جدید و مرکز اسلامی بزرگ در شهر کیلکنی

مرکز اسلامی کیلکنی در جمهوری ایرلند، قصد ساختن یک مرکز اسلامی، فرهنگی بزرگتر را برای جامعه اسلامی دارد که در صورت گرفتن مجوز، این ساختمان دو طبقه با سالن نمازخانه بزرگتر، به برنامه های اسلامی مسلمانان ایرلند اختصاص داده می شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  با افزایش جمعیت مسلمانان و نیاز به سالنی با ظرفیت بیشتر برای برنامه های اسلامی، طرح ساخت یک مسجد جدید و مرکز اسلامی بزرگ در شهر کیلکنی در جمهوری ایرلند داده شده است.

پیشنهاد و طرح ساخت این مرکز اسلامی توسط سه تن از بانیان و اعضای هیات مدیره مرکز اسلامی به شورای شهر کیلکنی ارائه شده است. این گروه قصد ایجاد یک ساختمان فرهنگی مذهبی جدید را دارند.

ساختمان جدید دو طبقه و دارای یک سالن برای نمازهای جماعت و برگزاری اجتماعات فرهنگی، دینی، دفاتر اداری و تسهیلات در طبقه اول می باشد.

این گروه همچنین اظهار امیدواری کرده که یک طبقه دو اتاقه بر روی دفاتر ایجاد کرده و دو خانه ۴ اتاقه نیمه متصل به این مرکز، متعلق به بانیان مسجد بسازد. مرکز اجتماعی همچنین شامل دو کلاس درس، یک مرکز خرید و یک کافی شاپ در طبقه همکف و دوم خواهد بود.

در صورتی که مجوز ساخت مرکز اسلامی به تایید برسد، این مرکز اسلامی در منطقه شماره ۱ این شهر صنعتی در جمهوری ایرلند بنا خواهد شد. این درحالی است که هم اکنون فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و برنامه های اسلامی مسلمانان در یک مرکز کوچک در جاده منتهی به خارج شهر برگزار می شوند و جامعه اسلامی به مکان بزرگتر با ظرفیت بیشتری نیازمند است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار