تاریخ انتشار :

ژاپن

موافقتنامه سازمان بین‌ا‌لمللی حلال اسلامی در ارائه خدمات و محصولات حلال به ژاپن

اتحادیه جهان اسلام (Muslim World League) با امضای قراردادی با ژاپن، تامین محصولات حلال در این کشور آسیای شرقی را بر عهده گرفت.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از روزنامه «عرب نیوز»؛ عبدالکریم العیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام که رئیس سازمان بین‌ا‌لمللی  حلال اسلامی نیز هست، این موافقتنامه را در مراسمی با حضور میتسوهیرو میاکوشی، مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن، امضا کرد.

براساس این قرارداد، ا اتحادیه جهان اسلام با همکاری و هماهنگی دولت ژاپن تنظیم دستورالعمل‌ها و ارائه خدمات و محصولات حلال در این کشور به طور کلی، از جمله در مدت برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، را به عهده خواهد داشت.

ارائه گواهینامه حلال به محصولات تولیدی ژاپن برای مصرف در این کشور یا صادرات به کشورهای اسلامی نیز از جمله مفاد قرارداد اعلام شده است.

اتحادیه جهان اسلام که مقر آن در شهر مقدس مکه واقع است توسط دولت عربستان حمایت مالی می‌شود و به عنوان مروج وهابیت و مبلغ حکومت سعودی شناخته می‌شود.

ورود اسلام به ژاپن در دهه  ۱۹۲۰  با مهاجرت مسلمانانی از ترکمنستان به این کشور، پس از تشکیل شوروی سابق، شکل گرفت.

در سال ۱۹۳۰  تعداد مسلمانان ژاپن به ۱هزار  نفر رسید. موج دیگری از مهاجرت مسلمانان به این کشور در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد که گروه‌هایی از ایران، پاکستان و بنگلادش برای کار به این کشور رفتند.

امروز کشور ۱۳۰ میلیون نفری ژاپن که دهمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود، محل زندگی حدود ۱۲۰ هزار مسلمان است.

با توجه به حضور این تعداد مسلمان و نیز برنامه‌های ژاپن برای جذب گردشگران مسلمان، این کشور طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی برای توسعه صنعت حلال برداشته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار