تاریخ انتشار :

تگزاس

روز درهای باز مساجد در شهر هریس کانتی برای ایجاد فرصت آشنایی غیر مسلمانان با اسلام

مسجد شهر هریس کانتی در تگزاس، طی یک مراسم درهای باز، از همشهریان مسلمان و غیرمسلمان دعوت به عمل آورده و فرصتی برای شناخت اسلام و مسلمانان به آن ها داد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از aboutislam، مسجد شهر هریس کانتی واقع در ناحیه هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا درهای خود را به روی مردم گشوده و فرصتی را برای آنان ایجاد کرده تا از نزدیک با اسلام و مسلمانان آشنا شوند.

دکتر سبیل احمد مدیر موسسه «کسب صلح» به نمایندگی از اعضای مرکز اسلامی بیر کریک گفت: مسلمانان درهای مساجدشان را به روی همسایگان می گشایند تا شرایطی برای شناخت طرفین به وجود آورند.

وی افزود: جو سیاسی کنونی محیطی مملو از عدم اعتماد و سوءتفاهم به وجود آورده است، در عین حال کنجکاوی در میان اعضای جامعه ایجاد شده و مردم علاقه پیدا کرده اند که بیشتر درباره اسلام و مسلمانان بدانند و مراسم های روز درهای باز چنین فرصتی را برای آن ها ایجاد کرده و همچنین می توانند پرسش هایی را که درباره اسلام دارند از ما بپرسند.

دکتر احمد در این نشست به سخنرانی برای مردم پرداخته و گفت: ۹۰% شهروندان آمریکایی تاکنون پایشان را هم داخل مساجد نگذاشته اند. آن ها ترس و وحشت زیادی از ناشناخته ها و مردم با قومیت ها و  فرهنگ های دیگر به ویژه مذاهب دیگر دارند.

این گردهمایی یکی از آخرین تلاش های این مسجد واقع در منطقه هیوستون تگزاس بود. این نخستین باری نیست که یکی از مساجد تگزاس درهایش را به روی مردم می گشاید. در طول سه سال گذشته مساجد منطقه هیوستون بارها اقدام به برپایی نشست های مشابه کرده و قصد داشته اند رابطه دوستانه ای با همشهریان و همسایگانشان ایجاد کنند.

به گفته سرپرست مسجد، هم اکنون تقریبا ۳۰۰ هزار مسلمان در منطقه هیوستون سکونت دارند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار