تاریخ انتشار :

تایلند

نشست دو روزه گفت‌وگوهای اسلام و بودیسم

به همت رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، دور جدید گفت‌وگوهای اسلام و بودیسم با مشارکت دانشگاه چولالانگکورن تایلند برگزار می‌شود.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این دور از گفت‌وگوهای اسلام و بودیسم با حضور میهمانانی از ایران، سریلانکا و میانمار و حدود یکصد نفر از شخصیت‌های عالی‌رتبه مذهبی و دینی بودایی و مسلمان تایلندی در دانشگاه چولالانگکورن ـ قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه تایلند با بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت ـ برگزار خواهد شد.

این نشست دو روزه با محوریت تفاهم و بردباری دینی و مذهبی و صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز و برای آشنایی هرچه بیشتر دانشمندان دینی هر دو آیین و دین نسبت به ویژگی‌ها و خصوصیات اعتقادی، اخلاقی و رفتاری یکدیگر برگزار می‌شود.

معاون قائم‌مقام وزیر فرهنگ تایلند، نماینده شیخ‌الاسلام تایلند و مشاور پادشاه در امور مسلمانان، سفیر ایران در تایلند، رییس دانشگاه چولالانگکورن، روحانیون عالی‌رتبه و ارشد بودایی از میانمار و سریلانکا و تعداد زیادی از متفکرین و دانشمندان دینی مسلمان و بودایی تایلند از جمله شرکت‌کنندگان این نشست هستند.

دور پیشین این دور از گفت‌وگوها دی‌ماه ۱۳۹۳ با حضور تعدادی از شخصیت‌های مذهبی بودایی از تایلند، میانمار و سریلانکا در تهران و به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار