تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی دانشگاه جورجیا

برگزاری هفته «بیداری اسلامی» توسط دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه جورجیا

دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه جورجیا در آتن واقع در، هفته «بیداری اسلامی» کرده و از هم کلاسی ها و هم دانشگاهیانشان برای شرکت در گردهمایی های آشنایی با اسلام دعوت می کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه جورجیا در شهر آتن واقع در ایالات متحده، هفته «بیداری اسلامی» برگزار می کنند.

هفته بیداری اسلامی قرار است شنبه این هفته ۲۴ فوریه ۲۰۱۸ آغاز شود. در این هفته فعالیت های متعددی برنامه ریزی شده اند که با «روز درهای باز» سالانه و بازدید از مرکز اسلامی الهدا آغاز می شوند. در  این مراسم دانشگاهیان و سایر مردم برای حضور در مراسم درهای باز مسجد از ظهر تا ۶ بعد از ظهر دعوت شده اند و می توانند اعضای مسجد را ملاقات کرده و سئوالات شان را درباره دین اسلام جویا شوند.

دیگر مراسم این هفته، با نشست آشنایی با اسلام در روز دوشنبه ، جلسه سخنرانی در باره «حقوق زنان در اسلام» در روز سه شنبه و ملاقات دانشجویان  با امام جماعت مسجد در روز چهارشنبه ادامه پیدا می کنند.

مائه الداشوری رئیس انجمن اسلامی در این باره گفت: این هفته به منظور ارتقاء گفتمان میان ادیانی و مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی در میان مردم برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: به ویژه هدف اصلی ما ارتقاء آگاهی در میان دانشجویان درباره همکلاسی ها و هم دانشگاهی ها و اساتید مسلمان شان می باشد. ما می خواهیم حس انسجام و اتحاد را برگردانیم و ایده های مختلف در دین اسلام را کاوش کنیم.

لازم به ذکر است دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه جورجیا هر دو هفته یک بار میزبان میزگرد «حلقه» می باشند که در این گردهمایی درباره مباحث مهم اجتماعی از جمله تفکرات، ادیان، نژاد، قومیت و تربیت در جوامع اسلامی به بحث می نشینند. آن ها همچنین هر هفته «نماز جمعه» برگزار کرده و دیگر دانشجویان را به شرکت در نماز و یا مشاهده نمازگزاران از نزدیک و پرسیدن سئوالات دینی ترغیب می کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار