تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی دانشگاه نورث وسترن

برگزاری هفته اکتشاف اسلامی

انجمن اسلامی دانشگاه نورث وسترن در ایالت ایلینوی آمریکا در هفته پیش رو مراسمی با عنوان «هفته اکتشاف اسلامی» به منظور آشناسازی غیرمسلمانان با دین اسلام و برطرف کردن سوءتفاهمات ضداسلامی برگزار می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه نورث وسترن واقع در شهر اوانستون در ایالت ایلینوی آمریکا، از همکلاسی های غیرمسلمان شان برای شرکت در نشست «هفته اسلامی» و مشارکت در فعالیت های مرتبط با فرهنگ و سنت اسلامی، برطرف کردن سوءتفاهمات درباره مسلمانان و آگاهی درباره دین اسلام دعوت به عمل آوردند. براساس اطلاعات به دست آمده از صفحه فیس بوک انجمن اسلامی، این مراسم سالانه با عنوان «هفته اکتشاف اسلامی» دوشنبه هفته آینده آغاز می شود.

انجمن اسلامی دانشگاه که میزبانی این رویداد را به عهده دارد اعلام کرد که مسلمانان موفقی از سرتاسر آمریکا برای حضور در این مراسم می آیند که طارق توری شاعر معروف مسلمان و شیخ عمر سلیمان از وعاظ شناخته شده در آمریکا از جمله این میهمانان هستند.

از دیگر میهمانان معروف این نشست بلقیس عبدالقدیر، بسکتبالیست معروف محجبه می باشد که برای اولین بار کمپینی اینترنتی برای حمایت از بازی بسکتبال بانوان مسلمان راه اندازی کرد. او یکی از ۱۵ نمانده دعوت شده برای ملاقات با باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۵  از جانب جامعه مسلمانان بود و قرار است روز چهارشنبه درباره تلاش هایش برای شکستن کلیشه های ضداسلامی برای دانشجویان سخنرانی کند.

این نشست همچنین جلسه پرسش و پاسخ و گفتمان میان  ادیانی نیز خواهد داشت.

سارا خان مدیر انجمن اسلامی این دانشگاه در این باره به خبرنگاران گفت: در این هفته ما انتظار دستاوردها و کسب اطلاعات زیادی را برای میهمانان مان از سرتاسر کشور انتظار داریم.

خان افزود: به ویژه هدف مان افزودن ایمان و باور دانشجویان به فرهنگ و سنت های دینی شان است. در رابطه با دانشجویان غیرمسلمان نیز امیدواریم بتوانیم تا اندازه ای دانش آن ها را درباره اسلام افزایش دهیم زیرا عده زیادی از دانشجویان اینجا هستند که ابتدایی ترین مسائل را درباره اسلام نمی دانند.

عایشه رحمن مدیر روابط عمومی انجمن اسلامی نیز گفت: ما می خواهیم دانشجویان را با فعالیت هایمان همراه کنیم تا آن ها بیشتر از گذشته درباره اسلام اطلاعات به دست آورده، دانشی که پیش از این هرگز نداشته اند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار